05
de febrer
de
2015, 16:23
Actualitzat:
18:35h
Renfe i Adif han restablert a les cinc de la tarda la circulació a la totalitat de la línia de tren Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. D'aquesta manera s'han acabat onze hores de tall "preventiu" a causa de les previsions de vent. Els responsables de la línia s'han volgut curar en salut i han establert un servei alternatiu d'autobusos, primer entre Vic i Puigcerdà i, posteriorment, de Ripoll en amunt.
Més enllà de si hi hagut un excés de zel la jornada, especialment a les primeres hores, ha estat marcada per una erràtica política comunicativa de Renfe amb informacions contradictòries entre els comunicats de premsa, les xarxes socials i la realitat. Inicialment, com van informar en un comunicat enviat poc abans de les onze de la nit, el servei s'havia d'interrompre a partir de les 10 del matí de Ribes de Freser fins a Planoles i a les onze entre Planoles i Puigcerdà. Finalment però, des de primera hora del matí ja no funcionava entre Vic i Puigcerdà.
El "tall preventiu" ha arribat després d'un hivern amb dos episodis de vent on han caigut arbres sobre els trens: el més greu a la Garriga el passat 9 de desembre –el maquinista va resultar ferit greu- i ara fa deu dies a tocar del balneari de Montagut, a la Vall de Ribes, sense causar ferits. En aquesta ocasió la ventada s'ha centrat especialment a Camprodon, amb ratxes que s'han acostat als 100 km/h. Tot plegat coincideix, a més, amb el crit d'alerta de CCOO pel més que possible tancament de la base de manteniment d'Adif a Ripoll.
Més enllà de si hi hagut un excés de zel la jornada, especialment a les primeres hores, ha estat marcada per una erràtica política comunicativa de Renfe amb informacions contradictòries entre els comunicats de premsa, les xarxes socials i la realitat. Inicialment, com van informar en un comunicat enviat poc abans de les onze de la nit, el servei s'havia d'interrompre a partir de les 10 del matí de Ribes de Freser fins a Planoles i a les onze entre Planoles i Puigcerdà. Finalment però, des de primera hora del matí ja no funcionava entre Vic i Puigcerdà.
El "tall preventiu" ha arribat després d'un hivern amb dos episodis de vent on han caigut arbres sobre els trens: el més greu a la Garriga el passat 9 de desembre –el maquinista va resultar ferit greu- i ara fa deu dies a tocar del balneari de Montagut, a la Vall de Ribes, sense causar ferits. En aquesta ocasió la ventada s'ha centrat especialment a Camprodon, amb ratxes que s'han acostat als 100 km/h. Tot plegat coincideix, a més, amb el crit d'alerta de CCOO pel més que possible tancament de la base de manteniment d'Adif a Ripoll.