La Biennal Espanyola d'Arquitectura premia el nou ascensor de Gironella

El projecte dissenyat per Carles Enrich destaca per sobre de 400 propostes

Publicat el 08 de març de 2016 a les 14:25

Ascensor de Gironella Foto: Laia Mascarella


El jurat de la XIII Biennal Espanyola d'Arquitectura i Urbanisme (BEAU) ha premiat, aquest mes de febrer, el nou ascensor d'accés al nucli antic que es va inaugurar el passat mes d'agost a Gironella. Segons han informat, aquest projecte és una de les 22 propostes que finalment han resultat premiades, del total de 449 que s'hi van presentar. 

En el cas de Gironella, s'ha valorat una manera diferent d'interactuar amb l'entorn i de fer confluir el paisatge amb el projecte. Una proposta del jove arquitecte Carles Enrich que, per altra banda, és innovadora i està destinada a millorar l'entorn urbà. Segons es va anunciar el dia de la seva inauguració, l'ascensor s'adapta d'una manera “escrupulosa” a la muralla del segle XIII i recorda el passat industrial tèxtil de Gironella. 

De fet, l'alcalde de Gironella, David Font, afirmava el dia de la inauguració que es tractava d'un projecte que simulava una xemeneia de les antigues fàbriques tèxtils i que, a més, millorava l'accessibilitat al barri vell, amb l'objectiu d'unir les dues parts del poble, sovint massa separades per l'eix vertebrador del riu Llobregat. En aquest sentit, i a través de Twitter, aquest dilluns Font ha celebrat el premi. 

L'ascensor d'accés al nucli antic de Gironella va costar poc més de 100.000 euros i, malgrat que va patir una sèrie d'avaries elèctriques a causa de les humitats i baixes temperatures, ja s'ha convertit en una infraestructura útil i molt ben valorada pels gironellencs.