L'ascensor de Gironella, finalista del Premi Europeu de l'Espai Públic Urbà

L'obra de Carles Enrich ha destacat la infraestructura d'entre 276 obres de 33 països diferents

Publicat el 13 de maig de 2016 a les 15:35
Actualitzat el 13 de maig de 2016 a les 15:41
El jurat internacional de la 9a edició del Premi Europeu de l'Espai Públic Urbà 2016 ha seleccionat l'ascensor de Gironella dissenyat per Carles Enrich com una de les obres finalistes d'aquesta edició. Aquest guardó commemora les millors intervencions en espais públics en ciutat europees durant el 2014 i 2015. 

El Premi Europeu és un certamen biennal convocat per set institucions europees, amb l'objectiu de reconèixer i difondre les obres de creació, recuperació i millora dels espais públics. Enguany, s'hi van presentar 276 obres de 33 països diferents. 

Entre les 25 obres finalistes hi ha tres projectes d'arquitectes catalans, entre els quals l'elevador d'accés al nucli antic de Gironella, tot i que també la plaça de Sant Miquel d'Olot i la recuperació del rec dels horts termals a Caldes de Montbui. 

El Jurat del concurs està presidit per l'arquitecte Enric Batlle, en representació del CCCB, i també professionals de renom com Matevž Čelik, Hans Ibelings, Juulia Kauste, Ewa P. Porebska, Francis Rambert, Peter Schmal, Dietmar Steiner i Ellis Woodman. El veredicte es farà públic el 4 de juliol al CCCB, i les obres finalistes formaran part de l'exposició itinerant que recorrerà Europa durant els propers anys. 

L'ascensor de Gironella també ha estat premiat a la Biennal Espanyola d'Arquitecturaseleccionat per exposar a la Biennal de Venècia, i un dels finalistes dels premis de Foment de les Arts Decoratives.