Barcelona ja té 1.000 punts de càrrega de vehicles elèctrics i pretén triplicar-los l'any vinent. A més, està provant nous sistemes innovadors. En aquest sentit, Endolla Barcelona, la xarxa d'electromobilitat de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), Endolla Barcelona, està testejant un punt de càrrega mòbil i un de producció econòmica i fàcil manteniment.
Són els dos projectes resultants de la crida feta, ara fa dos anys, per l'Ajuntament i per BSM a través del programa InnovAcció 2030 per fer front a alguns dels reptes de l'expansió de l'electromobilitat a la ciutat. Les dues solucions s'estan posant a prova a l'aparcament BSM Plaça Navas, al barri del Poble-sec. L'execució d'aquests dos projectes, escollits a través d'un concurs públic d'innovació, compta amb un pressupost total de 160.000 euros.
Un dels prototips que s'estan testejant és un punt de càrrega dissenyat perquè sigui barat de produir a gran escala i fàcil de mantenir. Les dues premisses han de servir per accelerar l'expansió del vehicle elèctric a la ciutat, segons confia el consistori. El prototip l'ha desenvolupat teknoCEA, una spin-off catalana de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC). Se n'estan testejant cinc unitats.
L'altre prototip és un punt de càrrega mòbil i robòtic anomenat ZiGGY pensat per a les càrregues en aparcaments. L'ha desenvolupat EV Safe Charge, una start-up californiana que ofereix solucions per a la càrrega ràpida de vehicles.