El Bages, gràcies a un acord de col·laboració i treball compartit amb Manresa Turisme, participarà a la propera edició de la fira World Travel Market, que tindrà lloc a Londres del 5 al 7 de novembre. Es tracta d'una de les fires més importants a nivell mundial i està adreçada als agents i professionals del sector turístic. Serà una oportunitat per donar a conèixer l'oferta turística de la comarca, amb especial interès en aquelles propostes més estructurades que encaixen amb les demandes del públic internacional. La participació es farà aprofitant l'estand i l'estructura de la Diputació de Barcelona.
La participació a World Travel Market permetrà millorar el posicionament del Bages al mercat internacional i britànic, un mercat estratègic de mitja distància i prioritari per a la promoció turística. L'objectiu d'aquesta acció és establir contactes comercials amb agències, tour operadors i empreses del sector turístic interessades en Catalunya i que poden trobar al Bages una oferta que doni resposta a les seves necessitats.
En els darrers anys el Bages ha fet un esforç important per ordenar i estructurar la seva oferta turística i dotar-la dels serveis i elements necessaris per posicionar-la als mercats internacionals com ara idiomes, serveis de transport, allotjament i restauració de qualitat, etc. Entre les propostes que compleixen aquests requisits hi ha la pròpia ciutat de Manresa, Montserrat, Cardona, Sant Benet de Bages, Mura, el Camí Ignasià i la Ruta del vi DO Pla de Bages principalment, a part d'algun altre equipament o activitat.
L'any passat, gairebé un 25% dels turistes que van visitar el Bages van ser internacionals. El turisme estranger a la comarca ha augmentat els darrers anys, com també ho han fet les pernoctacions, de manera que el sector turístic pot esdevenir una font de diversificació de l'activitat econòmica amb repercussió positiva en el territori i la gent que hi viu. Actualment la comarca compta amb prop de 500 empreses vinculades al turisme que donen feina a més de 3.200 persones.
Per al conseller comarcal de Turisme, Eduard Mata, aquesta acció és fruit "del treball que estem fent per estructurar i promocionar turísticament tots els municipis de la comarca". Mata assenyala que "hem d'estar presents als espais on es mou el sector turístic professional i conèixer què necessita i què els podem oferir, a la vegada que acompanyem els municipis més petits perquè puguin desenvolupar els seus propis espais i eines que els permetin captar visitants cap als seus elements d'interès, paisatges, equipaments i serveis".