
El bagenc David Palmada "Pelut" ha tornat a fer una escalada de qualitat i de velocitat. Un cop més es demostra la motivació i perseverànça d'aquesta cordada d'escaladors catalans (Pelut, Centre Excursionista Montserrat, Servosa i Font, GEIEG, Grup Excursionista i Esportiu Gironí), per portar a terme els límits de l'inimaginable a la realitat.
Aquest cop Pelut, Servosa i Font han volgut portar a terme el seu particular estil d'escalada que ells anomenen ASC (artispeedclimbing), escalar de principi a fi sense parar, rutes de gran dificultat que normalment s'empren de 4 a 5 dies per a realitzar-les i on la dificultat tècnica és molt elevada, creant així uns nous rècords de velocitat inimaginables en aquest tipus d'itineraris.
En aquesta ocasió la via triada ha estat la mítica "Sueños de Invierno" a la cara oest del Naranjo de Bulnes, via que van obrir els escaladors murcians José Luís Gracía Gallego i Miguel Angel Vives l'any 1983, i en la qual van estar penjats 69 dies sense baixar a terra a l'hivern. Els catalans han realitzat l'ascensió en un total de 45 hores i 12 minuts de principi a fi, havent parat a descansar tres hores en una repisa anomenada "Rocasolano" situada a la part alta de la paret, degut a l'esforç realitzat i a la duresa de l'itinerari.
Dades de l'ascensió:
- Data inici d'activitat: dimecres 3-7-13 a les 14:30
- Data final d'activitat: divendres 5-7-13 11:48
- Meteorologia: tota l'escalada es va realitzar amb un temps immillorable, amb molt de sol, la primera nit un xic fresqueta amb una segona bastant agradable.
- Roca: els tres primers llargs transcorren pel desplom de la "Bermeja" amb una inclinació de 115º (molt desplomat) i amb una roca vermella molt delicada i un xic trencadissa. La resta d'escalada transcorre sobre una roca calcària excel·lent.
- Dificultat tècnica: 535 metres ED+ A4+/6a