Abril i Martí Cols: dos germans amb milions de seguidors que visibilitzen i normalitzen la síndrome de Down

«Per sobre de tot ha d'existir un respecte a la persona que veus. Hem de ser conscients que ningú escull néixer d'una determinada manera»

L'Abril i el Martí Cols
L'Abril i el Martí Cols | Instagram
20 de gener del 2023
Actualitzat a les 17:04h
Influencers a l'estat espanyol amb més d'un milió de seguidors és molt difícil trobar-los. O trobar-les. N'hi ha poques, però les que hi són triomfen a totes les plataformes. És el cas de l'Abril Cols (Barcelona, 1999), una jove de només 23 anys que va revolucionar les primerenques xarxes socials quan només en tenia 14. Des de 2015 va ser tota una estrella a la xarxa Ask (on permeties que altres persones et preguntessin qualsevol cosa de manera anònima). Després de deixar-ho estar, ja gairebé adulta va tornar a les xarxes i va crear tota una xarxa de seguidors a través de dues plataformes: TikTok i Instagram.
 


La it-girl gestiona temàtiques lifestyle, moda i l'estil de vida influencer més clàssic possible (recomanacions, brandeds, tendències o balls trendings) combinada amb un factor que no té pràcticament ningú al seu nivell: la visibilitat de la síndrome de Down. L'Abril ha aconseguit normalitzar, a través del seu discurs i de la pràctica, la participació del seu germà Martí al seu contingut més variat. Sense paternalismes ni una dependència de la llàstima, els germans Cols s'ho passen bé ells i ho fan passar bé a la seva audiència a través dels continguts que qualsevol creador d'alt nivell com l'Abril faria a les seves xarxes. Al final, internet això: tothom hi té cabuda en la mateixa línia. 

El perfil

Nom complet: Abril Cols
Plataformes: Instagram | YouTube | TikTok
Temàtiques: Lifestyle | Moda | Visibilitat

Obres paral·leles:
- Publicació del llibre La magia de confiar en ti (Destino)
- Col·laboracions en altres mitjans com Mtmad

Contingut: