Protesta pública de Plataforma de la Llengua contra la Kings i la Queens League, competicions creades i dirigides per Gerard Piqué i la seva empresa Kosmos. L'entitat ha assegurat que l'exfutbolista del Barça "continua fent-se el sord" a l'hora d'introduir el català en el dia a dia de les competicions.
Plataforma per la Llengua explica que els responsables de la competició han desatès totes les seves peticions fetes fins ara. La denúncia de l'entitat es deu al fet que recentment la web de la Kings i la Queens League ha incorporat nous idiomes a la web, com el francès, l'italià o el portuguès, però no hi ha ni rastre del català.
❗ Gerard Piqué continua fent-se el sord amb el català a la @KingsLeague i la @QueensLeague
— Plataforma per la Llengua 📢 (@llenguacat) March 14, 2025
⚽ Els responsables de la competició han desatès totes les nostres peticions fetes fins ara; aquest cop, amb la incorporació de noves llengües al seu web... però ni rastre de català. pic.twitter.com/ww8C3hpikB
La competició ha agafat en els últims mesos una perspectiva més internacional. A banda del Mundial de seleccions organitzat el passat mes de gener, la Kings League ja arriba a Llatinoamèrica, Itàlia, el Brasil i França. Amb tot, els primers passos de la competició van ser a Barcelona, on encara es juguen els partits al pavelló de la Zona Franca, i la presència de jugadors catalans és més que evident als equips.