La segona joventut de Fernando Alonso a les xarxes, del mem a la realitat

La desitjada victòria trenta-tres del pilot asturià forma part d'un seguit de bromes virals com el "plan" o la "misión" i que ara semblen cada cop més a prop de tenir un final feliç

Alonso celebrant l'últim podi a la F1 i dos dels seus mems a les xarxes socials
Alonso celebrant l'últim podi a la F1 i dos dels seus mems a les xarxes socials | Nació
23 de març del 2023
Actualitzat a les 12:13h
Que Fernando Alonso és un dels ídols de la història recent de la Formula 1 és una cosa que ja sabíem. Que el seu retorn fa tres anys a la màxima categoria del motor tornaria a aixecar passions, també. Però el que no vam veure a venir és l'onada de mems i bromes que s'han estès per les xarxes socials i una cosa encara més impensable: que es podrien arribar a fer realitat. Ara és la febre del 33, en referència a la pròxima victòria que pot aconseguir a la F1, però el fenomen ve de lluny.

Tot va començar amb el retorn d'Alonso a la F1 de la mà d'Alpine -antiga Renault, on l'asturià va guanyar els seus dos mundials-. Allà va començar la broma del plan, que ell mateix va alimentar quan demanava "creure-hi". La realitat, però, no va acompanyar les il·lusions d'Alonso i dels seus milers de seguidors a les xarxes. Les dues temporades del pilot a l'equip francès no van donar més que un podi pràcticament de rebot i van acabar amb la sortida plena de mala maror pel tracte de favor que, molts fans consideraven que rebia el seu company, també francès, Esteban Ocon.

Tot, però, ha canviat aquest 2023. L'estiu passat, Alonso, sense avisar el seu cap a Alpine, canviava sorprenentment d'equip, cap a AstonMartin. Un projecte que, la temporada passada, era una de les pitjors escuderies i res feia pensar que podia millorar. Tot feia pensar, doncs, en un trist comiat de l'asturià -el segon- per la porta del darrere del gran circ de la F1. Però aquest any ha passat un d'aquells miracles que costen de veure en una competició on els dominis no canvien d'un moment per l'altre.
 

Del plan d'Alpine a la misión d'Aston Martin

A la pretemporada, Alonso i altres membres de l'equip, com per exemple l'expilot català Pedro Martínez de la Rosa, ja alimentaven els rumors. L'Aston Martin, amb una inversió milionària del propietari i pare del company de l'asturià, prometia fer un salt qualitatiu. Llavors, milers d'usuaris a les xarxes socials van substituir el plan per la misión. Quadrava a la perfecció per un detall: els cotxes de la saga James Bond són de la marca Aston Martin.

I la misión va acabar derivant en el somni de tot fan d'Alonso: la victòria 33 a la F1. En una onada de mems gairebé mai vista a les xarxes socials, fa unes setmanes es va desfermar el Como 33?, fent el salt fins i tot a fans de la F1 de països de parla anglesa. Dit d'altra manera, cada cop que es veia un 33 a qualsevol imatge es feia aquesta pregunta. A la broma s'hi van unir mil marques, a banda dels usuaris alonsistes. Fins i tot el Barça va abonar-se al mem restant els punts que portava un cop disputades 20 jornades de Lliga.