Netflix ja no és la plataforma líder: dos milions de subscriptors menys en tres mesos

Amazon Prime Video guanya terreny i la supera en usuaris, seguida de Disney+ i Skyshowtime

Netflix ha perdut 4,5 milions d'usuaris a l'Estat des de començaments del 2023
Netflix ha perdut 4,5 milions d'usuaris a l'Estat des de començaments del 2023 | Víctor Arias
Nació
14 de juliol de 2023, 12:01
Actualitzat: 15 de juliol, 13:10h
Netflix continua en caiguda lliure. La plataforma ha perdut dos milions de subscriptors a l'Estat el segon trimestre de l'any, segons l'últim estudi de Barlovento Comunicación. Les polítiques contra l'ús de comptes compartits i mesures com ara la introducció d'anuncis per a la tarifa més barata no han estat ben acceptades entre els usuaris, que han anat abandonant en massa el servei de subscripció.


Així doncs, aquests dos milions de subscriptors que s'han donat de baixa de la plataforma s'afegirien als 2,5 milions que van deixar de pagar Netflix després de l'expansió de la nova estratègia contra els comptes compartits, d'acord amb l'informe de Barlovento. La xifra més aclaparadora que es desprèn de l'estudi, però, és que des que va començar el 2023 aquest servei en streaming ha perdut uns 4,5 milions d'usuaris a l'Estat. Tot i això, continua generant diners, ja que va registrar beneficis de 1.189 milions d'euros el primer trimestre de l'any.

Per contra, Amazon Prime Video és la clara guanyadora. Aquesta plataforma ha aconseguit superar Netflix en nombre de subscriptors l'últim trimestre. Amb un ascens de 6,5 punts, un 56% d'usuaris amb accés a l'streaming tenen compte en aquesta plataforma, que passa a liderar el mercat estatal.

Al lideratge de Prime Video cal afegir-hi el progrés de plataformes com ara Disney+, SkyShowtime, que es van fent un lloc en aquest sector en auge. Malgrat que Diseny+ encara està lluny d'arribar a les xifres de la nova plataforma estrella, també ha aconseguit créixer i ha obtingut un 28,9% d'accés l'últim semestre. La que més ha sorprès, però, és Skyshowtime, l'última que ha entrat al mercat. Tot i el poc temps de vida, atès que es va estrenar al febrer, ja ha arribat al milió de subscriptors a l'Estat.

Finalment, pel que fa a les plataformes de franc de les cadenes de televisió convencionals, Atresplayer és la capdavantera, amb un 20,3%, seguida de RTVE Play, amb un 20,1%; Pluto TV, amb un 13,2%; Mitele, amb un 9,6%, i RakutenTV, amb un 5,3%.


Les plataformes en streaming, sens dubte, de cada vegada guanyen més terreny respecte als mitjans audiovisuals tradicionals. En total, 31 milions de persones d'arreu de l'Estat accedeixen a aquest servei, set mil més que fa quatre mesos. Amb tot, el naixement de nous serveis en streaming com ara SkyShowtime tampoc no ajuda les plataformes pioneres. La competència no s'atura de créixer i Netflix cava la seva pròpia fossa amb l'expansió de l'última estratègia.