El SAGA acollirà la final de la primera lliga universitària d'esports electrònics

La tercera edició del saló del gaming en català se celebrarà entre el divendres 29 de novembre i el diumenge 1 de desembre a la Farga de l'Hospitalet de Llobregat

Edició anterior del SAGA
Edició anterior del SAGA | Cedida per Saga
Lucía Llargués Vilaldach
23 de juliol de 2024, 13:36
Actualitzat: 24 de juliol, 11:40h

La tercera edició del SAGA,el saló del videojoc en català, acollirà la final del primer torneig d’esports electrònics de la Universitat de Barcelona. Aquest esdeveniment, que s'ha consolidat com a referència en el món del gaming, es durà a terme amb la col·laboració de diverses entitats i institucions. Enguany se celebrarà entre el divendres 29 de novembre i el diumenge 1 de desembre a la Farga de L’Hospitalet de Llobregat.

Destaca per la seva aposta per fomentar la llengua catalana, exigint que els videojocs participants tinguin versió en català com a requisit indispensable. El torneig Alma Mater és una iniciativa concebuda per estudiants i per a estudiants, que té com a objectiu principal no només promoure l'ús del català en els videojocs, sinó també incentivar la creació d'equips mixtos, abordant així la qüestió de gènere dins del món dels esports electrònics.

La Dra. Mercè Segarra, vicerectora de Transferència, Innovació i Emprenedoria de la Universitat de Barcelona, ha destacat la importància d'aquest esdeveniment en una roda de premsa celebrada aquest dimarts: “Aquesta iniciativa, feta per als estudiants i per als estudiants, ens sembla fantàstica. És dirigida a fomentar l'ús del català en un àmbit on sovint predominen el castellà i l'anglès. També volem promoure la participació de dones en els equips, un aspecte clau per a la nostra edició”.

Segarra també ha subratllat la dimensió educativa del projecte, que inclou el seguiment del rendiment dels jugadors mitjançant l’anàlisi de dades biomètriques: “Amb aquestes dades, estem plantejant una junta de recerca per veure com afecta el joc als àmbits educatius dels participants”.

WhatsApp Image 2022 12 03 at 14.18.43 1
La participació de les dones al saló dels videojocs s'incentivarà a través de la creació d'equips mixtos

Al seu torn, Eloi Planas, membre de l’executiva de Plataforma per la Llengua, ha expressat la seva satisfacció per la col·laboració amb la Universitat de Barcelona i la Generalitat: “Estem molt satisfets de poder acollir aquesta final. El SAGA s’ha convertit enun esdeveniment de referència pel gamingi pels videojocs en general. Aquesta iniciativa ajuda a potenciar l’ús del català en un sector on, fins ara, era poc present”.

Els videojocs a Catalunya que ofereixen l’opció de jugar-hi en català han crescut en el darrer any, amb més del 60% dels videojocs disponibles en català. El secretari de Política Lingüística de la Generalitat, Francesc Xavier Vila, ha posat en relleu el creixement del sector del videojoc a Catalunya: “Les últimes dades mostren un augment constant dels treballadors en aquest sector. És crucial que el català sigui una llengua completa, utilitzada en tots els àmbits de la societat, inclosos els videojocs”.

El SAGA d’enguany també inclourà un concurs de creació de videojocs en directe, potenciant així la formació en aquest camp. Vila ha conclòs: “És important que continuem fomentant iniciatives com aquesta. L’any 2021, el 53% dels videojocs fets a Catalunya eren en català. Amb la feina que estem fent, podem ser optimistes sobre el futur”.

El festival de videojocs promet ser un punt de trobada per a estudiants, jugadors i famílies, amb activitats que van des de la competició fins a la formació i la promoció de noves iniciatives al sector. Les inscripcions ja estan obertes, i es preveu una alta participació en aquest esdeveniment que cada any creix en importància i repercussió.