Brutal campanya contra la dura realitat dels joves davant els «nudes» i el «sexting»

Una companyia neerlandesa viralitza un vídeo on aborda els problemes de salut mental que pot comportar compartir contingut sexual

Un dels moments del vídeo
Un dels moments del vídeo | KPN
Nació
04 de març del 2024
Actualitzat a les 12:38h
La comunicació digital entre els joves és una de les grans preocupacions dels pares, educadors, metges i fins i tot agents de seguretat pels immensos problemes que pot suposar per a molts dels adolescents. Problemes de salut mental, assetjament, exposició, problemes que feia un parell de dècades eren inimaginables o altres que han acabat evolucionant a una velocitat vertiginosa, com el bullying.

Per això mateix, diverses companyies de seguretat cibernètica segueixen fent campanya per conscienciar els adults (també els més joves) dels riscos que suposa no només realitzar certes pràctiques sense seguretat, sinó quines conseqüències reals en pot derivar.
  La companyia d'internet i telefonia KPN, dels Països Baixos, va realitzar al febrer una poderosa campanya en la qual mostrava la situació de dos adolescents a l'institut. En aquest vídeo, que ha tornat a gaudir de molta visibilitat a les xarxes socials (ara del nostre entorn), s'ensenya com una jove envia un vídeo pujat de to a un dels seus companys de classe -que es determina que tenen una espècie de relació sentimental-. Exclusivament és per ell. El que passa és que ell el guarda i, l'endemà, el mostra als seus amics.

Es viralitza a l'institut i la gent comença a jutjar, a donar l'esquena i a abandonar la noia. La campanya visibilitza les conseqüències mentals d'una adolescent de 16 anys que ha estat víctima del body shaming, de l'abús de confiança i d'una exposició de la seva intimitat a través del telèfon mòbil. Aprofitar-se d'algú després del sexting i compartir-ho pot arribar a ser condemnat amb una condemna de presó.

A part, ella -com es mostra en el vídeo- pateix problemes d'ansietat, de salut mental i fins i tot pot derivar en conductes suïcides. La campanya d'aquesta companyia neerlandesa arriba just poques setmanes després que diversos directors de centres educatius de Catalunya critiquessin al Parlament la falta de recursos 

Arxivat a