Casa Tarradellas arriba als 40 anys amb 1.800 treballadors i onze plantes de producció

La companyia va tancar el 2015 amb una facturació de 859 milions d'euros

Publicat el 16 d’agost de 2016 a les 13:01
Actualitzat el 18 d’agost de 2016 a les 13:10

La farinera, amb la seu de Casa Tarradellas al fons. Foto: Casa Tarradellas


Casa Tarradellas, fundada el 27 de juliol del 1976 per Josep Terradellas a Gurb celebra aquest any el seu quarantè aniversari, amb una facturació de 859 milions d'euros el 2015, una plantilla de prop de 1.800 treballadors i onze centres de producció.

En aquests 40 anys, la capacitat productiva de l'empresa s'ha ampliat i compta actualment amb onze centres de producció, entre els quals destaca una planta de reciclatge per recuperar i reutilitzar les retallades de material PET que es produeixen en les línies d'envasament i un molí propi en el qual elabora la farina per a les seves pizzes.

Aquest últim any, Casa Tarradellas ha invertit deu milions d'euros a ampliar la planta farinera per doblar la producció; alhora, ha continuat apostant per la innovació i millora constant del seu dossier amb el llançament de nous productes al mercat com la pizza rústica de pollastre.

La companyia té la certificació segons la Norma Internacional per als Aliments IFS i la certificació segons la Norma BRC per a alimentació, així com el Certificat del Sistema de Gestió Ambiental segons la norma ISO 14001 i la certificació segons el sistema comunitari de gestió i auditoria ambiental EMAS, un sistema voluntari que valida els alts estàndards mediambientals de la companyia.

A més, fa poc ha renovat la normativa internacional OSHAS 18001, que certifica i avala el seu sistema d'implementació, manteniment i millora del seu sistema de prevenció de riscos laborals.

Segons ha informat la companyia en un comunicat, Casa Tarradellas és una de les Top 25 empreses més admirades del 2016 segons l'estudi independent de Reputation Institute; alhora, l'últim informe Brand Footprint de Kantar Worldpanel la destaca com una de les 20 marques amb més penetració a les llars de l'estat espanyol.

Els inicis

Casa Tarradellas va començar com un petit obrador dedicat a l'elaboració de productes carnis que comptava amb una petita fàbrica, un restaurant i una botiga, i l'empresa va fer el seu primer salt al mercat amb el llançament de l'espetec.

Després, el 1987, va llançar el primer paté envasat en vidre del mercat en lloc del tradicional envàs en llauna, i es va posicionar així com una marca que apostava per la innovació dins del sector del gran consum i amb la vocació per "la transparència i per mostrar els productes tal com són".

L'aposta de Casa Tarradellas per l'R+D també es va veure reflectida amb el llançament del pernil dolç a rondaxes i llest per consumir, i va ser la primera empresa a apostar per aquesta línia de producte.

Una de les grans fites de la companyia va tenir lloc el 1997, amb el llançament de les pizzes Casa Tarradellas, les primeres pizzes refrigerades del mercat, tenint en compte que fins aquell moment només existien les pizzes congelades; ara mateix és un dels productes estrella de l'empresa, que és el primer productor de pizzes fresques del país.

A més de les pizzes, la gamma de refrigerats de Casa Tarradellas també té la gamma de bases per preparar receptes de pasta fullada, brisa, pizzes al gust del consumidor i mixt (sandvitxos farcits).