
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat a muntar la via del Tren d'Alta Velocitat (TAV) a Girona. Més de 7.900 metres lineals de via creuaran els 3,6 quilòmetres de túnels urbans de la ciutat entre Mas Xirgu i Fontajau. El tram dels túnels urbans i l'estació soterrada de l'alta velocitat a Girona suposa una inversió de 297 milions d'euros. Adif recorda que començar a col·locar la via a Girona és un pas important per impulsar l'obra i que el TAV entre Barcelona i Figueres estigui enllestit en el "menor temps possible tècnicament". L'empresa pública concreta que utilitzen tècniques punteres per reduir les vibracions i el soroll del pas dels trens.
Segons Adif, el fet de començar a col·locar la via "referma el compromís" tant del Ministeri de Foment com del mateix administrador d'infraestructures d'impulsar de "manera decidida" la finalització i entrada en servei del TAV entre Barcelona i Figueres, que costa uns 4.200 MEUR. L'objectiu, detalla Adif en un comunicat, és que aquesta connexió estigui operativa "en el menor termini possible tècnicament". Segons detalla Adif, una vegada acabada la feina de tuneladora Gerunda, que va perforar els túnels urbans de Girona del traçat de l'alta velocitat, els treballs es van centrar en preparar el terreny per començar a col·locar la via. Així, van omplir gairebé 2 metres de la part inferior del túnel amb 70.000 metres cúbics de formigó per fer la plataforma que fa de base. En aquesta fase també van fer els passadissos laterals pensats per a les situacions d'emergència. Unes obertures d'1,20 quilòmetres d'amplada serveixen per a evacuacions i també per fer operacions de manteniment. A més, Adif també va preparar els canals que serviran per a instal·lacions de seguretat i comunicacions.