El cotxe de Rufino Guirado, alcalde de Vall-llobrega (Baix Empordà) ha aparegut amb pintades amenaçadores per haver permès el referèndum de l'1-O. En concret, en el vehicle s'hi podia llegir "La traïción se paga". Guirado diu que "no té ni idea" de qui pot ser el responsable de les pintades i reconeix que va cedir la Biblioteca Municipal –lloc habitual de votació– per celebrar la jornada.
Amb tot, el batlle ja ha presentat una denúncia davant els Mossos d'Esquadra i diu que "ho ha passat malament" al veure les amenaces, però agraeix la solidaritat que ha rebut per part de tots els veïns del poble. "Jo estic jubilat, faig d'alcalde per servir els meus veïns i no tinc cap problema amb ningú. No sé per què ho han fet", comenta. A més de les pintades al seu cotxe, també n'han aparegut en una paret a l'entrada del municipi on es demana l'aplicació de l'article 155 i es titlla de "traïdor" l'alcalde.
Els Mossos d'Esquadra ara investiguen les pintades contra Rufino Guirado, que lamenta l'incident perquè assegura que abans del referèndum ningú l'havia amenaçat ni s'hi havia dirigit personalment. L'alcalde ha explicat que l'1-O va ser "normal" i sense cap incident. "Vam tancar a quarts de set de la tarda perquè escoltàvem que la Guàrdia Civil podia venir", ha reblat.
El batlle diu que ja ha netejat les pintades i espera "oblidar el més aviat possible" aquest incident.
Amenacen l'alcalde de Vall-llobrega per haver permès el referèndum
El cotxe de Rufino Guirado apareix pintat: "La traïció es paga"
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’octubre de 2017 a les 17:47
Et pot interessar
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa