Pere Aragonès, candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat, i Jordi Sànchez, secretari general de Junts, han presentat aquest dilluns l'acord per la creació d'un Govern de coalició que inclou catorze conselleries. Set seran per als republicans, i set per als de Carles Puigdemont. Desempatarà Aragonès com a president.
- Presidència. A banda de les competències actuals, com és el cas de la relació amb el món local i els esports, inclourà relacions institucionals, administració i funció pública, i l'oficina destinada a liderar el pla pilot sobre la renda bàsica. Serà per a ERC i la més ben posicionada per ocupar-la és Laura Vilagrà, número dos a les eleccions.
- Economia i Hisenda. Manté les competències actuals i anirà vinculada a la vicepresidència. La direcció general de Promoció Econòmica continuarà gestionant els fons europeus, però tindrà per sobre una comissió interdepartamental amb tots els membres del Govern i amb vot de qualitat d'Aragonès. Elsa Artadi, de Junts, és la més ben posicionada per assumir-la.
- Feminismes i Igualtat. Inclou l'Institut Català de les Dones, les polítiques d'igualtat i l'Oficina de Drets Civils i Polítics, ara a vicepresidència. Serà per a ERC.
- Salut. Es queda com fins ara, és a dir, amb competències incloses sobre residències. Serà per a Junts, que s'ha compromès a situar-hi Josep Maria Argimon.
- Educació. Es manté com fins ara. Serà per a ERC.
- Polítiques Digitals, Infraestructures i Agenda Urbana. Suposa una suma de l'actual departament de Polítiques Digitals amb el de Territori. Inclou habitatge. Serà per a Junts. Damià Dalvet i Jordi Puigneró aspiren a repetir al nou executiu.
- Empresa i Treball. Uneix competències d'Empresa amb les que hi havia a Treball, Afers Socials i Famílies. Serà per a ERC.
- Acció Exterior i Transparència. Inclou relacions amb la Unió Europea i la Mediterrània, cooperació, transparència i dades obertes. Serà per a Junts, i un dels més ben posicionats per assumir-ne el lideratge és Josep Rius.
- Acció Climàtica, Agricultura i Alimentació. Uneix competències ara a Territori amb les que té fins ara Agricultura. Inclou energia, residus i aigua. Serà per a ERC.
- Recerca i Universitats. També tindrà recerca en salut. Serà per a Junts.
- Interior. Inclou les competències actuals. Serà per a ERC.
- Justícia. Inclou les competències actuals. Serà per a Junts.
- Cultura. Inclou les competències actuals. Serà per a ERC.
- Drets socials. De nova creació, tindrà competències en infància, adolescència i joventut. Serà per a Junts.
Aquesta és l'estructura definitiva del nou Govern que presidirà Aragonès
Tindrà 14 conselleries, serà completament paritari i reestructura competències de l'actual gabinet; Presidència guanya pes sota el lideratge d'ERC i es creen dos departaments nous

- Reunió del Govern del 4 de maig del 2021. -
- Rubén Moreno / Govern
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 17 de maig de 2021 a les 12:40
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent
-
Política El semàfor de Salvador Illa: carpetes encarrilades i finançament ajornat