
El conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell a Arbúcies Foto: Aj Arbúcies
En la seva intervenció, Mascarell ha destacat que amb l’Inventari de Patrimoni Cultural Immaterial “estem recollint la singularitat del nostre país” i que aquest projecte respon a “un treball d’enorme valor i rigor metodològic”, que serà exemple per altres projectes que es duguin a terme a Catalunya. El conseller, coincidint amb les paraules de la directora del Parc Natural del Montseny, Joana Barber, ha assenyalat que la natura i la cultura formen un sol vincle, una unió que no es podria explicar una sense l’altra.

Per la seva banda, l’alcalde d’Arbúcies, Pere Garriga, ha posat de relleu la gran tasca que s’ha realitzat des del Museu Etnològic del Montseny, La Gabella, i que en l’elaboració de l’Inventari del Patrimoni Cultural Immaterial és tota una “referència” i que gràcies a aquest projecte “s’ha donat sentit i contingut a les generacions passades”. L’acte l’han tancat el conseller i l’alcalde amb l’entrega de diplomes a les entitats i persones a títol individual que han participat en l’elaboració de l’inventari.
Espai virtual
El projecte sobre patrimoni del Montseny ja es pot consultar al web que s’ha presentat
aquest dissabte durant la jornada. Un espai virtual que posa a disposició dels ciutadans els resultats del projecte i, de l’altra, pretén fer un intercanvi amb la gent del Montseny. El web estructura els 234 elements inventariats en cinc categories: tradicions i expressions orals; pràctiques socials, rituals i festives; coneixement i usos de la natura i l’univers i tècniques artesanals i tradicionals.
La jornada s’ha emmarcat en l’acte de celebració de la inscripció de l’Inventari de Patromoni Cultural Immaterial del Montseny al Registre de Millors Pràctiques de la Convenció per a la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO. Una celebració que no es podia tancar de cap altra manera que amb un exemple de patrimoni cultural immaterial ben viu al nostre país, els castellers, amb les actuacions de la Colla Xics de Granollers i dels Sagals d’Osona.

Foto de família de la jornada d'inscripció del Montseny al patrimoni cultural immaterial de la UNESCO Foto: Aj Arbúcies