
Mariano Pagès a Sant Elies (Sant Pere de Vilamajor) Foto: Mariano Pagès
El projecte Vewrkami que està portant a terme el fotògraf de Santa Maria de Palautordera, Mariano Pagès, per l'edició del llibre "Estels, ermites i esglesdioles del Montseny", està encarant la recta final. Aquest treball té diverses particularitats que la converteixen en una edició especial. No només es reuneixen per primera vergada la totalitat d’aquest tipus de patrimoni tenint en compta la delimitació del Parc Natural del Montseny sinó perquè les fotografies es van fer de nit, sovint en condicions de foscor total. Com a resultat s’obtenen unes imatges documentals amb un alt component artístic. "Poso l’èmfasi en què les imatges no són fotomuntatges ni collages amb photoshop. Són fotografies de llargarguísima exposició".
L’obra es manifesta en una exposició que serà itinerant pels pobles d’arreu del Montseny i en un llibre de fotografies que es publicarà el pròxim mes de desembre. És per això que l’autor està tirant endavant una campanya per al seu finançament. Des la plataforma Verkami, es pot accedir al projecte, visualitzar algunes imatges del llibre i reproduir un impactant clip audiovisual.
El llibre compta amb el pròleg del prestigiós historiador Antoni Pladevall. També s’inclou un mapa amb la localització de totes les ermites. Tindrà 104 pàgines y el seu valor a Verkami és de 25 euros. Després de la campanya tindrà un preu de 26 euros.