Us proposem de fer la volta a Catalunya seguint la ruta, en moto o en cotxe, que nosaltres vàrem tenir l'oportunitat de fer en ocasió de la MotoVolta Catalunya 2018.
Una Ruta que nosaltres vàrem fer amb principi i final al Ace Cafe de Barcelona, però que evidentment podeu començar allà on vulgueu segons ús sigui més avinent. 975 quilòmetres de ruta enllaçant trams relativament ràpids per fer via i d'altres trams passant per revirades carreteres que són obligades pels amants de la conducció.

El Nissan 370Z al pas per la Serra de Rodes Foto: F.Boada
Una ruta que ens portarà a recórrer, pràcticament, el perímetre del país. De Barcelona al Cap de Creus i d'aqui a travessar el Pirineu fins a Sort. Del Pallars Sobirà baixarem cap a les terres de l'Ebre, d'aquí cap a les muntanyes de Prades, el Penedes i tornada cap a Barcelona. Una ruta que ens posarà davant dels ulls tots els colors d'aquesta terra.
Nosaltres vàrem fer la ruta d'una tacada comptant amb l'ajuda inestimable d'un esportiu de bandera, el Nissan 370Z.
El Nissan 370z forma part d'una saga d'esportius mítics. El Z original es va donar a conèixer l'octubre de 1969 al Japó amb el nom de Nissan Fairlady Z. Aquell vehicle fou exportat fora de l'arxipèlag nipó amb el nom de Datsun 240Z. I molt probablement molts de vosaltres, com jo mateix, l'haureu tingut entre la vostra col·lecció de cotxets amb els quals jugàveu de petits.
Al 370Z el mou un motor V6 de 3,7 litres que entrega 328 cavalls. Un motor atmosfèric de la vella escola que té ganes de què el facis girar fins a la zona vermella del tacòmetre, i explorar el llindar del tal tall d'injecció, vora les 7.500 voltes, on respira a ple pulmó i brama com una bèstia.

La ruta ens portarà a travessar els Pirineus. De l'Alt Empordà al Pallars Jussà Foto: Ferran Rosàs
La disposició mecànica del 370Z és la pròpia d'un esportiu clàssic (motor davanter-tracció posterior ), amb el motor longitudinal situat darrere de l'eix davanter, garantint un perfecte repartiment de les masses entre els dos eixos que garanteixen un comportament dinàmic de primeríssim nivell.
El Nissan Z és un Gran Turisme de primera, capaç de devorar quilòmetres a ritme frenètic i amb una banda sonora provinent del V6 que et convidarà a apagar l'equip de so BOSE que equipa. Només voldràs gaudir de la conducció en estat pur que t'ofereix aquest especial Coupé.
Quan arribem a una carretera de revolts el 370 no balanceja gens, gira absolutament pla, i s'inscriu als revolts amb precisió quirúrgica. Aquesta capacitat dinàmica esdevé possible gràcies a una posada a punt acurada del seu xassís, sumat al seu centre de gravetat tan baix. La precisió de la direcció et permetrà portar el cotxe exactament per on vols. Anant per feina resulta clarament, i volgudament, subvirador el tren posterior es limita a seguir obedient la trajectòria de les rodes davanteres.

El Nissan 370Z és un autèntic GT que devora quilómetres a ritme frenètic Foto: Ferran Rosàs
Si decideixes augmentar el ritme, el 370Z no perdrà no perdrà gens la compostura. Hauries de desconnectar l'ESP per a què el tren posterior comences a deixar-se notar, tot i que val a dir que l'electrònica és poc intrusiva i actua de forma gairebé imperceptible. La conducció del 370Z, se sent molt "analògica", l'electrònica passa desapercebuda i només es fa notar quan és estrictament necessari. Altre cop el 370Z ens regala sensacions pures.
El 370Z és un digne rival per esportius de renom com el Porsche Cayman o Jaguar F-Type o Audi TT amb qui competeix sense complexos per rendiment, disseny i mecànica. Però a més ho fa amb un preu de 45.000€. Un preu més proper a un GTi que als dels esportius de pota negra amb els que competeix
Segurament pensaràs que no es pot comparar un Nissan amb els representants de les tres marques Premium citades ... Bé, diguem que un Z no és un Micra. Com hem dit un Z és un cotxe idolatrat per centenars de milers de "connaisseurs" de tot el món. I poder gaudir d'aquest 370Z ha estat una experiència que recordarem durant molt de temps.
[galeriadefotos]186[/galeriadefotos]