El Govern estudia modificar el confinament comarcal vigent actualment per frenar els contagis de Covid. "Som en un moment diferent de la pandèmia del coronavirus", reconeix la portaveu Meritxell Budó. Sobre la taula, l'executiu té la possibilitat de decretar un confinament per vegueries. Catalunya quedaria dividida pràcticament igual que quan es va fer la desescalada per regions sanitàries, però amb algunes diferències.
Les vegueries de Catalunya són vuit: Alt Pirineu i Aran, Terres de l'Ebre, Camp de Tarragona, Lleida, Penedès, Catalunya Central, Barcelona i Girona. A continuació, podeu consultar les comarques que engloba cadascuna.
[nointext] [intext1]
Alt Pirineu i Aran inclou Alt Urgell, Alta Ribagorça, Cerdanya, Pallars Jussà, Pallars Sobirà i Vall d'Aran.
Lleida agrupa les Garrigues, Noguera, Pla de l'Urgell, Segarra, Segrià i Urgell.
Camp de Tarragona suma Alt Camp, Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat i Tarragonès.
Terres de l'Ebre inclou Baix Ebre, Montsià, Ribera d'Ebre i Terra Alta.
[intext2]
Catalunya Central engloba el Bages, Berguedà, Moianès, Osona, Solsonès i la part nord de l'Anoia (corresponent a la comarca "natural" de l'Alta Segarra).
Girona agrupa Alt Empordà, Baix Empordà, Garrotxa, Gironès, Pla de l'Estany, Ripollès, i Selva.
Penedès conté Alt Penedès, Anoia, Baix Penedès i Garraf.
Barcelona reuneix la capital i el seu àmbit metropolità: Barcelonès, Baix Llobregat, Maresme, Vallès Oriental i Vallès Occidental.
[intext3]
[plantillacoronavirus]
Així es divideix Catalunya en vegueries: el Baix Montseny repartit, a la de Barcelona amb l'àmbit metropolità i a la de Girona
Consulta quines comarques engloba cada regió
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’abril de 2021 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
L'aigua de Gualba torna a ser potable després de més de mig any
-
Societat
Humana anuncia la retirada de contenidors de roba a pobles del Montseny
-
Societat
Endesa crea una «anella elèctrica» a Sant Hilari per reforçar el servei
-
Societat
La PAHC Baix Montseny alça la veu: «Exigim un ús immediat dels pisos i blocs buits»
-
Societat
«La residència de Sant Celoni serà una realitat, algú ho havia de fer»
-
Societat
Més de 120 persones a la xerrada de la regularització de migrants a Sant Celoni
