Salut ha detectat 17 brots d'impegiten a Catalunya, una infecció superficial de la pell produïda per bacteris: 12 a Barcelona, dos al Vallès, dos al Maresme i un a les Terres de l'Ebre. La majoria dels casos s'han produït a les escoles i, segons dades de Salut, han afectat petits d'entre 3 i 17 anys.
Tot i això, la conselleria ha apuntat que l'impetigen acostuma a produir-se en nens que tenen entre 2 i 5 anys. Salut ha advertit que aquest tipus d'infecció és molt contagiosa, però que sol ser freqüent i respondre bé al tractament.
Els bacteris que produeixen la infecció de l'impetigen es transmeten per contacte directe amb lesions de la pell, però també per contacte amb objectes o roba compartida, com les estovalles o la roba del llit. És per aquest motiu que la conselleria de Salut ha avisat a famílies i centres escolars de l'aparició d'esta infecció, ja que són els llocs amb més possibilitats que aparegui.
Brot d'impetigen a Catalunya
Es tracta d'una infecció superficial a la pell produïda per bacteris
Ara a portada
Publicat el 24 d’octubre de 2018 a les 00:00
Actualitzat el 24 d’octubre de 2018 a les 00:01