Amb 484,5 punts sobre 500, la xocolateria Exalta -marca de la pastisseria Sant Llehí de Sant Antoni de Vilamajor i amb establiments a Cardedeu i Reus, regentada per Àlex Lera i Alexandra Navarro, s'ha endut el tercer lloc al primer concurs de la revista Dulcypas (DPAS) pel Millor Bombó Artesà d'Espanya.
Un tercer premi a una elaboració de ganache de kalamansi, ganache de mango-kalamansi, cruixent de carquinyols amb xocolata amb llet 45% cacau origen Vietnam i un toc de gingebre, creat a l'obrador de Sant Antoni de Vilamajor per Alexandra Navarro.
El primer premi d'aquesta primera edició se l'ha endut la pastisseria d'Osca By Lapaca de Raúl Bernal amb 492 punts dels 500 possibles amb una elaboració a base de llimona, iuzu, i avellana en diferents textures, que inclou al seu interior components com gel, galeta, praliné i ganaxe. El segon lloc ha sigut pel bombó de fum de la pastisseria Le Llamber Manin Sucre de Cangas de Narcea (Astúries) amb 491,5 punts.
La final del certamen, que busca valorar i reviure la tradició bombonera, ha tingut lloc aquest divendres a l'Hotel Sant Cugat amb més de 130 competidors.
El nom de la pastisseria Sant Llehí de Sant Antoni de Vilamajor ha sigut notícia en les darreres setmanes per diversos reconeixements obtinguts com el Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador a finals del mes de novembre i també el guardó Fava de Cacau com una de les 50 millors pastisseries de Catalaunya 2023. En aquest sentit, Àlex Lera ja deia en una entrevista de Nació Baix Montseny el passat mes de desembre que un "pastisser ha de defensar l'artesania i tenir passió per la feina".
El tercer millor bombó artesà d'Espanya es crea a Sant Antoni de Vilamajor
Societat
La xocolateria Exalta (pastisseria Sant Llehí) guanya el tercer premi amb Asiàtic a la primera edició del Premi DPAS
ARA A PORTADA
-
-
Societat 500 bosses de brossa al dia: pobles del Montseny diuen «prou» a l'incivisme Bernat Castanyer
-
Societat Breda estrena la primera benzinera de la seva història: «Ha estat una aventura» Bernat Castanyer Colomer
-
Successos Alerten d'estafes telefòniques a Gualba: «Fins i tot demanen cites personals» Bernat Castanyer
-
Publicat el
28 de gener de 2023 a
les 16:09
Et pot interessar
-
Societat
Del Montseny a l'espai: Pau Montplet, l'astrofotògraf que ha captivat la NASA
-
Societat
On es podrà veure l'eclipsi de Sol al Baix Montseny?
-
Societat
Lluc Flores, nou èxit del Montseny en taekwondo: «Cal memòria i coneixement»
-
Societat
Cardedeu acollirà més de 100 nous habitatges socials
-
Societat
Fotogaleria: La nova piscina descoberta de Sant Celoni en imatges
-
Societat
Un poble del Montseny ofereix 10.000 euros a l'any per emprendre un nou bar a les piscines municipals
