La Coordinadora per la Salvaguarda del Montseny fa neteja de deixalles a la Vall de Santa Fe

Societat

La jornada de voluntariat s'ha fet en el marc de la Setmana de la Natura

Publicat el 27 de maig de 2018 a les 10:00
En el decurs del matí, ahir dissabte 26 de maig, la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny (CSM), conjuntament amb els agrupaments Bernat Perpunter de Santa Maria de Palautordera i Sant Esteve de Granollers, van procedir a la recollida, selecció, i valoració dels residus que han estat trobats en tres circuits diferents de la vall de Santa Fe, tots tres amb origen i final a Can Casades, el Centre d'Informació del Parc.

L'acció va ser duta a terme per un total de noranta-tres persones, entre nens i adults que, en un interval de dues hores, van arribar a recollir una quantitat considerable de residus de tota mena. El resum de la valoració queda reflectit a la taula següent:
 
Resum de la tipologia i quantitat de residus trobada als envoltants de Santa Fe (1)  
               
Tipologia Plàstics i
llaunes
(kg)
Papers

(kg)
Vidres

(kg)
Rebuig

(kg)
Materials fèrrics i altres
(kg)
Especialss
(Amiant)
(kg)
Total

(kg)
Parcials 65 9 34 35 82 6 231
               
Notes:              
(1) En 2 hores de prospecció          
Un cop valorats, els residus van ser dipositats a la façana del Centre d'Informació del Parc de Can Casades, on van quedar exposats al públic, convenientment etiquetats, amb el convenciment que el valor pedagògic de la seva presència servirà per tal de conscienciar al públic visitant, i per tal que les autoritats del Parc emprenguin mesures per evitar aquest desori.
 

Algunes de les bosses de deixalles recollides a la vall de Santa Fe Foto: CSM


 
Escull Baix Montseny com la teva font preferida de Google