La drecera de Palau deixarà de ser camí per convertir-se en la carretera B-7426

Les obres, previstes per a l'any 2023, s'emmarquen en el Pla Zonal de la Diputació de Barcelona amb un import de 579.000 euros

El Camí Vell de Sant Celoni es convertirà en la carretera B-7426
El Camí Vell de Sant Celoni es convertirà en la carretera B-7426 | Jordi Purtí
Redacció
03 de juny del 2021
Actualitzat a les 17:20h

El Camí Vell de Sant Celoni, el que popularment es coneix com la drecera de Palau, serà un dels tres camins  del Vallès Oriental emmarcats en la p`rimera fase del Pla Zonal de la Xarxa de Carreteres de la Diputació de Barcelona que passarà a ser de camí a carretera. Aquest camí que comunica Santa Maria de Palautordera amb Sant Celoni té una longitud d'1,67 km. El codi de carretera serà B-7426. La redacció del projecte constructiu serà el 4rt trimestre d'enguany i l'inici d'obres s'ha previst per al primer trimestre de 2023. Aquest projecte té una inversió de 579.000 euros.

Els altres dos camins que es convertiran en carretera en aquesta fase són el Camí de Llerona a La Garriga i la carretera de Palaudàries. La presentació del projecte ha tingut lloc aquest dijous 3 de juny a Can Ribas - Centre de Recursos Agraris de les Franqueses del Vallès.

L'acte, adreçat a les alcaldies dels municipis beneficiaris d'aquestes actuacions, ha comptat amb la intervenció del president del Consell Comarcal del Vallès Oriental i alcalde de les Franqueses del Vallès, Francesc Colomé i el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons.

El Consell Comarcal hi ha col·laborat en tot el procés en la recollida d'informació amb els ajuntaments i en el treball de consens per establir la priorització dels 3 camins que s’hauran de convertir en carreteres de la xarxa secundària.

El president del Consell Comarcal, Francesc Colomé, s'ha felicitat pel projecte: "És una oportunitat per la comarca i per als municipis beneficiats i ens posem al costat de la Diputació per si es poden acotar i reduir terminis", ha dit.

Per la seva part, el diputat d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, ha destacat el consens de les alcaldies del Vallès Oriental per dur a terme els tres projectes i ha recordat que "mantenir en bon estat els camins requereix una inversió molt elevada i per això, des de la Diputació ajudem els municipis i, especialment, als que no disposen de connexions adequades”.

Presentació del Pla Zonal del Vallès Oriental Foto: Consell Comarcal Vallès Oriental


Pla Zonal de la Xarxa Local de Carreteres

El Pla Zonal de Carreteres té com a objecte racionalitzar, actualitzar i ordenar la xarxa local de carreteres, identificant aquells camins municipals que estan funcionant com a tals i aquelles carreteres locals que han perdut aquesta funció.

El Pla Zonal es pot considerar com un instrument de suport als ajuntaments. A banda de millorar la xarxa viària, el fet d’alliberar els ajuntaments d’aquells camins que estan fent una funció de carretera i que passaran a la xarxa viària de la Diputació, representa per a les administracions locals un important estalvi de despesa.

L’objectiu principal del Pla és garantir i millorar les condicions d’accessibilitat al territori per a totes les persones, especialment per a les que viuen en aquells municipis més petits que no disposen de connexions adequades amb la xarxa de carreteres.

La millora de l’accessibilitat esdevé fonamental per poder accedir a serveis essencials (sanitat, educació, cultura i oci, etc.), per frenar el despoblament d’algunes zones del territori i per augmentar la seva competitivitat econòmica.