La Guàrdia Municipal de Breda ha emès un comunicat a través del qual recorda que les orenetes són una espècie protegida de la fauna salvatge autòctona, segons la llei 22/2003 de la Generalitat de Catalunya, de protecció dels animals. Aquesta consideració comporta la prohibició terminant de la seva caça o intenció de provocar mal a l'animal, així com la seva manipulació i/o destrucció. La mateixa llei preveu sancions de fins a 20.000 euros per als infractors.
El motiu de la nota informativa és degut a incidents relacionats amb aquest aspecte "i amb la constatció del desconeixement de la normativa d'una part de la població. En aquest sentit, s remarca que en cas de patir alguna incidència amb orenetes o nius de les mateixes, es demana a la població evitar actuar per iniciativa pròpia, informant de la situació a l’administració. En aquest cas preferentment al cos d’Agents Rurals.
La Guàrdia Municipal de Breda recorda que no es poden caçar orenetes
En un comunicat remarca que és una espècie protegida
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de juliol de 2018 a
les 19:51
Actualitzat el
23 de juliol de 2018 a les
19:58
Et pot interessar
-
Societat
La Volta Ciclista femenina al Montseny: recorregut i afectacions al trànsit
-
Societat
Agricultors i propietaris del Montseny s'organitzen contra el PLATER: «Ens volen prendre la terra»
-
Societat
Breda blinda la xarxa d'aigua amb un nou sistema
-
Societat
Sant Celoni negocia la compra del Centre Popular
-
Societat
Cada cop més implicats: Sant Celoni reforça el Voluntariat per la Llengua
-
Societat
Dues dones montsenyenques arriben als 100 anys aquest juny
