19
de gener
de
2024, 20:49
Actualitzat:
21:28h
La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, ha comprovat aquest divendres sobre el terreny com el Departament avança en el programa d’actuacions que està desenvolupant per a millorar la funcionalitat i la seguretat a la C-35 i ampliar la xarxa ciclable al Baix Montseny. Així, ha visitat, juntament amb representants dels Ajuntaments de la zona, els treballs en marxa per a configurar un nou tram de 2+1 i una via segregada per a vianants i ciclistes entre Sant Celoni i Riells i Viabrea, que finalitzaran la tardor vinent.
Capella ha destacat que la C-35 "és un dels eixos on més esforç estem fent per transformar la vialitat seguint un model integral d'adequació als nous reptes de seguretat, funcionalitat i incorporació de la mobilitat activa". Alhora, ha posat en valor aquest projecte d'intervenció integral sobre aquest eix viari, "que inclou nombroses actuacions amb una inversió total prevista de 22 milions", amb obres que ja han entrat en servei recentment i altres que estan en execució o en projecte.
Fa un any, van finalitzar les obres d’un tram amb 2+1 entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra, al qual donarà continuïtat el tram que s’està construint ara entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. Els treballs en execució abasten una longitud de 6,6 quilòmetres i compten amb una inversió de 8,4 MEUR, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.
Les carreteres 2+1 són vies d’una calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit i el central, que discorre de forma alternada al llarg del seu recorregut. El programa 2+1 del Departamentconsisteix en la conversió a aquest model d’aquelles carreteres on el risc d’accidents frontals, que són especialment greus, pot ser elevat.
D'altra banda, l'obra en marxa inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d'un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que ha d'unir els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny.
Així doncs, l'actuació de via ciclista té l’objectiu de millorar la mobilitat quotidiana i la connectivitat del corredor per mitjans no motoritzats. Així mateix, aquest nou itinerari també millora la mobilitat turística, aprofitant un entorn d’alt interès natural i paisatgístic.
Pel que fa a les actuacions programades, també cal remarcar que Territori iniciarà el mes que ve les obres per a millorar l’accés a la urbanització de Can Pagà, al terme de Santa Maria de Palautordera, des de la BV-5301. Els treballs consistiran en l'ampliació de la plataforma per encabir dos carrils centrals (un d'entrada a la urbanització i un altre de sortida a la carretera direcció C-35).
Així mateix, l'actuació implicarà la millora dels girs a dreta tant des de la carretera com de la urbanització, la definició d’un punt de creuament per a vianants, l'enllumenat de la nova intersecció i l'adequació de la senyalització vertical i horitzontal. L'obra compta amb un pressupost de 400.000 euros i tindrà una durada de 3 mesos.
Capella ha destacat que la C-35 "és un dels eixos on més esforç estem fent per transformar la vialitat seguint un model integral d'adequació als nous reptes de seguretat, funcionalitat i incorporació de la mobilitat activa". Alhora, ha posat en valor aquest projecte d'intervenció integral sobre aquest eix viari, "que inclou nombroses actuacions amb una inversió total prevista de 22 milions", amb obres que ja han entrat en servei recentment i altres que estan en execució o en projecte.
Fa un any, van finalitzar les obres d’un tram amb 2+1 entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra, al qual donarà continuïtat el tram que s’està construint ara entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. Els treballs en execució abasten una longitud de 6,6 quilòmetres i compten amb una inversió de 8,4 MEUR, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.
Les carreteres 2+1 són vies d’una calçada amb un separador físic entre els dos sentits de la circulació i tres carrils de circulació, un per cada sentit i el central, que discorre de forma alternada al llarg del seu recorregut. El programa 2+1 del Departamentconsisteix en la conversió a aquest model d’aquelles carreteres on el risc d’accidents frontals, que són especialment greus, pot ser elevat.
25.000 vehicles diaris
Així, les obres abasten el tram de la C-35 entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Viabrea, un àmbit que registra un trànsit elevat, de l’ordre dels 25.000 vehicles diaris. A més de la construcció del nou carril per a millorar la funcionalitat de la carretera, l'obra inclou la col·locació d’una barrera rígida de formigó per a separar els dos sentits de la circulació i evitar el risc de xocs frontals, i es complementa amb l’adequació del drenatge i els elements de senyalització, abalisament i barreres de seguretat.D'altra banda, l'obra en marxa inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d'un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que ha d'unir els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny.
Així doncs, l'actuació de via ciclista té l’objectiu de millorar la mobilitat quotidiana i la connectivitat del corredor per mitjans no motoritzats. Així mateix, aquest nou itinerari també millora la mobilitat turística, aprofitant un entorn d’alt interès natural i paisatgístic.
Pel que fa a les actuacions programades, també cal remarcar que Territori iniciarà el mes que ve les obres per a millorar l’accés a la urbanització de Can Pagà, al terme de Santa Maria de Palautordera, des de la BV-5301. Els treballs consistiran en l'ampliació de la plataforma per encabir dos carrils centrals (un d'entrada a la urbanització i un altre de sortida a la carretera direcció C-35).
Així mateix, l'actuació implicarà la millora dels girs a dreta tant des de la carretera com de la urbanització, la definició d’un punt de creuament per a vianants, l'enllumenat de la nova intersecció i l'adequació de la senyalització vertical i horitzontal. L'obra compta amb un pressupost de 400.000 euros i tindrà una durada de 3 mesos.