Menys trens i canvis d'horaris: consulta totes les afectacions per les obres a Rodalies

Les obres iniciades aquest cap de setmana s'allargaran fins al febrer del 2023 i afecten principalment l'R1, l'R3 i l'R4

Publicat el 24 d’abril de 2022 a les 21:21
Rodalies està en obres. I ho estarà, almenys, fins al febrer del 2023. El resultat, canvis d'horaris i de freqüències als serveis que Renfe ofereix des de Barcelona cap a la seva àrea metropolitana. Segons detallen al seu web, la companyia ferroviària ha dissenyat una nova oferta de serveis per donar resposta a les necessitats de mobilitat.

Les obres, que són de gran complexitat, suposen afectacions a més de la meitat de les línies. Bàsicament, les línies més perjudicades són l'R1 (la que va per la costa) i l'R4, que connecta el Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès amb Barcelona. L'R3, que puja fins a Puigcerdà, també patirà alguns canvis.

[h3]R1, menys trens[/h3]
Les obres de millora comportaran una disminució dels trens al Maresme i al Baix Llobregat. La línia Molins de Rei - Hospitalet de Llobregat només es cobrirà amb trens de l'R4. Tindran una freqüència de pas de 15 minuts (i no de 10, com d'habitual), tot i que durant les hores puntes es garantirà un tren cada 10 minuts. 

La línia Hospitalet de Llobregat - Maçanet-Massanes només tindrà quatre circulacions per hora i per sentit, però els trens que hi circularan seran de doble composició per així incrementar les places disponibles. A les hores punta s'incrementarà la freqüència a sis tres per hora i sentit.

Els canvis a la línia del Maresme afecten l'R7, que va de Sant Andreu Arenal a Cerdanyola Universitat. En aquest cas hi haurà quatre serveis per sentit fins a Molins de Rei durant les hores puntes i tots els trens tindran enllaç a Sant Andreu Arenal amb l'R4. També hi haurà canvis a l'R3, on s'incrementen les freqüències entre Barcelona i Vic i es recuperen els serveis entre l'Hospitalet de Llobregat i La Garriga. 

[h3]R4, canvi d'estació d'origen i final[/h3]
L'R4, que habitualment comença i finalitza el seu recorregut a Martorell, a partir d'ara ho farà des de Castellbisbal. Això comporta que la línia Sant Vicenç de Calders - Castellbisbal tindrà dos trens per hora i sentit i es garantirà un servei de bus entre Castellbisbal i Martorell. Entre Castellbisbal - Terrassa la freqüència serà de quatre trens per hora i sentit amb reforços puntuals a les hores de més demanda. I entre Terrassa i Manresa es manté el servei habitual.

[h3]R8, Martorell queda fora[/h3]
La línia que passa per la Universitat Autònoma, l'R8, veurà alterada la seva estació d'origen i destí. Martorell quedarà inoperativa i els trens només arribaran fins a Rubí. Tal com passa en l'R4, el trajecte Rubí-Martorell s'haurà de fer amb bus.

[plantillavirals]