La Diputació de Barcelona i la Direcció General de Transports de la Generalitat posen en marxa una prova pilot de tres noves línies regulars d'autobús per accedir al Parc Natural del Montseny. Es farà els caps de setmana i festius del 9 d'octubre al 7 de novembre. L'objectiu és reduir l'ús del cotxe particular i evitar massificacions. El director general del parc, Lluís Martínez, ha avançat que, si els resultats són positius, la prova es convertirà en un servei regular. Les carreteres que creuen el Parc Natural del Montseny compten amb una intensitat de trànsit inferior als 1.000 vehicles diaris els dies feineres. Per contra, els caps de setmana el trànsit s'incrementa considerablement i arriba fins als 3.000 vehicles diaris.
El novembre de 2017 es va posar en marxa una prova pilot per accedir amb autobús des de Sant Celoni fins a Santa Fe del Montseny. La bona resposta de visitants va fer que, a l'octubre de 2018, el servei passés a ser regular i s'establissin dues línies estables tots els caps de setmana i festius. Ara, es fa un pas endavant, i s'afegeixen tres línies més al Bus Parc: dues al vessant osonenc amb sortides des de Vic ,Tona i Sant Miquel de Balenyà; i la tercera al vessant sud del Vallès Oriental, a Santa Maria de Palautordera.
En concret, les tres línies de bus s'oferiran els caps de setmana i festius des del 9 d'octubre fins al 7 de novembre. Es tracta d'una època molt freqüentada en la vessant osonenca per la temporada de bolets i castanyes. L'alcalde en funcions de Seva, Pol Barnils, ha expressat que aquesta prova "serà de gran ajuda pels pobles que estem als peus del Montseny" i ha apuntat que hi ha èpoques de l'any, com la tardor, en què la zona "es massifica".
[h3]Impacte negatiu pels espais naturals[/h3]
Les noves línies ofereixen bitllets senzills vàlids per a tot el dia i permeten pujar i baixar del bus tantes vegades com es vulgui. El bus serà gratuït pels menors de 12 anys. A més, les tres línies estan integrades al sistema tarifari de l'ATM de Barcelona. En concret, el servei de Bus Parc es finança entre la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat.
Les carreteres de la xarxa viària que creuen el Parc Natural del Montseny tenen una intensitat de trànsit molt baixa de dilluns a divendres -menys d'un miler de vehicles diaris-, però els dissabtes i, sobretot els diumenges, el trànsit s'enfila fins als 3.000 vehicles diaris. De fet, hi ha algunes carreteres com la BV-5114, en què el trànsit s'incrementa més d'un 800% els diumenges.
El director general del Parc Natural del Montseny ha lamentat que l'alta freqüentació de visitants, tant a peu com amb vehicle, té un impacte negatiu pels espais naturals. Segons ha relatat, els problemes del vehicle motoritzat estan relacionats amb la contaminació, la saturació d'aparcaments i vehicles mal aparcats pels entorns. Martínez ha explicat que la pandèmia ha accelerat aquesta sobrefreqüentació de visitants i no descarta que es tornin a aplicar mesures de control de trànsit si se saturen els accessos.
Posen en marxa tres noves línies de transport públic per accedir al Parc Natural del Montseny
Es tracta d'una prova pilot per reduir l'ús del vehicle privat i evitar massificacions
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’octubre de 2021 a les 18:21
Actualitzat el 05 d’octubre de 2021 a les 18:36
Et pot interessar
-
Societat Palautordera vol ser el poble que més camina
-
Societat Riells es queixa: un cotxe queda atrapat en un pas inundat
-
Societat La carrossera Indcar d'Arbúcies integra Car-bus.net i produirà 650 minibusos el 2026
-
Societat Palautordera impulsarà un centre de salut al Senegal
-
Societat Riells i Viabrea estrena un servei de taxi municipal
-
Societat Anuncien una inversió de tres milions d'euros al Castell d'Hostalric