Protecció Civil ha activat la fase d'alerta del Pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya, l'Inuncat, per l'episodi de pluges generalitzades que s'espera per a aquest dissabte, a partir del matí. Les previsions indiquen que la pluja pot durar fins diumenge i que pot anar acompanyada de fort vent.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) es pot superar el llindar d'intensitat de pluja de 20 litres per metre quadrat en mitja hora arreu de Catalunya, però especialment al litoral i prelitoral de Barcelona i de Girona al migdia. En tot l'episodi es poden acumular quantitats molt significatives de pluja.
Està previst que l'episodi comenci demà al matí amb les pluges entrant per les Terres de l'Ebre. De cara a migdia és quan serà més intens i afectarà qualsevol punt del país, especialment les comarques del litoral i prelitoral barceloní i gironí. És aquí on s'espera que es produeixin les incidències més importants. Les tempestes podran afectar zones urbanes i també rius i rieres al litoral que poden créixer de forma sobtada.
A partir del vespre i fins al matí de diumenge està previst que la intensitat de pluja baixi i afecti només les comarques del litoral i prelitoral de Barcelona. Protecció Civil, com sempre en aquests casos, recomana extremar la precaució en les activitats al medi natural i allunyar-se de rius i rieres que poden incrementar el cabal d'aigua de forma sobtada. També cal evitar estar a prop d'elements metàl·lics si hi ha tempesta elèctrica.
A zones urbanes, els punts a evitar són pàrquings soterranis o similars si la tempesta és forta i està provocant acumulació d'aigua. A més, cal respectar sempre els tancaments a guals, ponts i altres accessos. D'altra banda, cal extremar les precaucions en la conducció. S'ha d'evitar aparcar vehicles en rieres o punts subterranis inundables, o travessar rius o rieres si baixen amb aigua.
Protecció Civil activa l'Inuncat per les pluges intenses d'aquest dissabte
Les principals incidències s'esperen al litoral i poden ser importants de forma local
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de novembre de 2017 a
les 23:00
Et pot interessar
-
Societat
La PAHC assenyala 111 habitatges buits a Sant Celoni: «No acceptarem que segueixin tancats»
-
Societat
El Govern desplegarà una oficina mòbil a Sant Celoni
-
Societat
Llinars, seu del bàsquet 3x3 aquest juny
-
Societat
Més de mig any sense aigua potable: Gualba prepara un pla d'ajuts
-
Societat
Breda perdrà l'ambulància aquest abril: «Ho rebutgem frontalment»
-
Societat
Polèmica per una bandera ultra en un torneig de lluita de Palau
