L'actriu basca Itziar Ituño, coneguda per la seva feina a la sèrie La Casa de Papel, entre altres, està al centre de la polèmica després que la marca d'automòbils BMW i l'aerolínia Iberia se'n desvinculessin per haver participat en una manifestació en defensa dels drets dels presos d'ETA a Bilbao. Les reaccions, de tota mena, no s'han fet esperar i un dels que ha sortit en defensa de la intèrpret és el cantant Albert Pla.
En una entrevista a Europa Press, l'artista ha reblat que "Espanya és un país que segueix dividit entre els que creuen que els que van matar Carrero Blanco eren uns herois i entre els que creuen que eren uns assassins". "Jo crec que eren uns herois", ha assegurat ell.
Concretament, Ituño va assistir a una marxa en el marc de la iniciativa Konponbiderako Giltza (Claus per a la resolució), amb l'objectiu de "tancar les portes al patiment i obrir-se a l'esperança d'una reconciliació". Si bé, l'actriu ha rebut múltiples crítiques per haver-ne format part i les marques han volgut protegir-se. Amb tot, Sare ha lamentat que "sembla que el retrobament no agrada als qui són incapaços d'entendre que aquesta societat és plural i té dret a desitjar una situació determinada sense oblidar res del que ha passat".
[plantillavirals]
Albert Pla defensa Itziar Ituño i diu que els que van matar Carrero Blanco eren «herois»
Diverses marques han cancel·lat l'actriu de "La Casa de Papel" i el cantant ha denunciat la divisió a Espanya pel que fa a la interpretació de la història
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de gener de 2024 a
les 19:47
Et pot interessar
-
Cultura
El Llum BCN tanca l'edició de 2026 amb 300.000 visitants
-
Cultura
D'on venen les paraules en català «d'antes»?
-
Cultura
Torna el Llum BCN: horaris, ubicacions i artistes
-
Cultura
Carme Elias rep la Medalla d’Or al Mèrit Cultural de Barcelona: «Visc el present i no penso en després»
-
Cultura
Francesc Torralba: «La desesperació condueix a l'autodestrucció i al suïcidi»
-
Cultura
La crisi de Rodalies afecta el nombre de visitants de la Fira de la Candelera
