Mentre Barcelona celebra les festes de la Mercè, a Tarragona també estan de festa major. Els carrers de la ciutat s'omplen de gresca i xerinola per celebrar Santa Tecla, la patrona. Si hi ha una cançó que no falla mai, aquesta és Amparito Roca, el pasdoble que fa anys que triomfa i forma part de l'ambient eufòric i festiu de tots els tarragonins.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jQ6CPWhTXLY[/youtube]
De fet, ja s'ha convertit en l'himne de les festes de Santa Tecla. Va ser compost pel barceloní Jaume Teixidó el 1925 i es va popularitzar a la ciutat durant la dècada dels 80, quan la Colla Jove Xiquets de Tarragona la demanava a la Banda Ciutat de Tarragona durant les seves actuacions castelleres.
Així, Amparito Roca s'ha convertit en una de les actuacions més esperades durant els dies de festa. Tots, tarragonins i visitants, s'emocionen quan la senten i la coregen pels carrers de la ciutat a totes hores.
A més, el pasdoble és interpretat en molts estils musicals: ho va fer Lluís Gavaldà, però també ha sonat en ritme de rap i l'última interpretació és la de la tarragonina Andrea Grau, autora d'Amparito Ja. Però no només Tarragona és capital de l'Amparito Roca: es tracta d'una de les cançons més emblemàtiques de Catalunya. Sona a Montblanc, a Vilanova i la Geltrú i també a les festes de Sant Antoni de Barcelona.
[plantillavirals]
«Amparito Roca», l'himne de les festes de Tarragona amb orígens barcelonins
El pasdoble compost per Jaume Teixidó sona pels carrers de la ciutat durant les festes de Santa Tecla des dels anys 80 gràcies
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2023 a les 16:39
Et pot interessar
-
Cultura La jutgessa dona set mesos perquè el MNAC retorni les pintures a Sixena
-
Cultura Màrcia Cisteró rep el Premi Memorial Margarida Xirgu 2025 com la millor actriu teatral a Barcelona
-
Cultura El director del MNAC proposa una reunió «tècnica» amb la jutgessa d'Osca sobre les pintures de Sixena
-
Cultura «Vox té la mateixa idea de Franco sobre la puresa nacional»
-
Cultura Roben una maleta amb discos i marxandatge a Judit Neddermann: «Segurament acabaran al contenidor»
-
Cultura Una Setmana del Llibre de «màxims» a Arc de Triomf: 93 casetes i 312 expositors