Mentre Barcelona celebra les festes de la Mercè, a Tarragona també estan de festa major. Els carrers de la ciutat s'omplen de gresca i xerinola per celebrar Santa Tecla, la patrona. Si hi ha una cançó que no falla mai, aquesta és Amparito Roca, el pasdoble que fa anys que triomfa i forma part de l'ambient eufòric i festiu de tots els tarragonins.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jQ6CPWhTXLY[/youtube]
De fet, ja s'ha convertit en l'himne de les festes de Santa Tecla. Va ser compost pel barceloní Jaume Teixidó el 1925 i es va popularitzar a la ciutat durant la dècada dels 80, quan la Colla Jove Xiquets de Tarragona la demanava a la Banda Ciutat de Tarragona durant les seves actuacions castelleres.
Així, Amparito Roca s'ha convertit en una de les actuacions més esperades durant els dies de festa. Tots, tarragonins i visitants, s'emocionen quan la senten i la coregen pels carrers de la ciutat a totes hores.
A més, el pasdoble és interpretat en molts estils musicals: ho va fer Lluís Gavaldà, però també ha sonat en ritme de rap i l'última interpretació és la de la tarragonina Andrea Grau, autora d'Amparito Ja. Però no només Tarragona és capital de l'Amparito Roca: es tracta d'una de les cançons més emblemàtiques de Catalunya. Sona a Montblanc, a Vilanova i la Geltrú i també a les festes de Sant Antoni de Barcelona.
[plantillavirals]
«Amparito Roca», l'himne de les festes de Tarragona amb orígens barcelonins
El pasdoble compost per Jaume Teixidó sona pels carrers de la ciutat durant les festes de Santa Tecla des dels anys 80 gràcies
ARA A PORTADA
-
Tres anys amb el sostre aixecat: els deures pendents en rehabilitacions persegueixen l'Ajuntament de Barcelona David Cobo
-
Illa intenta anar de bracet amb les Balears per «posar seny» amb el finançament Bernat Surroca Albet
-
-
-
Junqueras inicia una gira per Catalunya per presentar-se com el candidat d'ERC a la Generalitat Redacció
Publicat el 23 de setembre de 2023 a les 16:39
Et pot interessar
-
Cultura
Posar l'usuari al centre i fugir de la gratuïtat: les claus del futur de la premsa local
-
Cultura
Ainaud de Lasarte, el savi que no va voler la Creu de Sant Jordi
-
Cultura
«'Supersàpiens' és una primera llavor de com viurem el teatre al futur»
-
Cultura
Com ser «cool» en català
-
Cultura
«Qui pensa ara Catalunya? Des de la fatiga i el ressentiment es pensa malament»
-
Cultura
Jorge Español, l'advocat catalanòfob de Sixena enfadat amb Rosalía
