La sèrie El juego del calamar, disponible a Netflix, s'ha convertit en un fenomen mundial, també entre el públic infantil. Davant d'això, el president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha demanat als pares que no deixin veure "continguts inadequats" als fills i ha recordat que totes les plataformes ofereixen sistemes de control parental.
En aquest sentit, el CAC prepara una sèrie de tutorials a pares i mares per fer un ús efectius dels sistemes de protecció oferts per les plataformes de continguts audiovisuals. Així, l'organisme recorda que Netflix ofereix sistemes de senyalització i de selecció de perfils però que obliguen a introduir contrasenyes. El juego del calamar està recomanada per a majors de 16 anys.
La polèmica ha esclatat després que diverses escoles hagin detectat que alguns alumnes recreen la violència que apareix a la sèrie. Segons ha informat Rac1, la comunitat educativa admet que els preocupa que aquests jocs macabres es traslladin als centres. Es reactiva el debat sobre què poden veure i què no els infants.
Avís del CAC als pares sobre «El juego del calamar»
L'organisme demana a les famílies que evitin que els fills vegin continguts inadequats a les plataformes

- El protagonista de El Juego del Calamar -
- Netflix
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 16 d’octubre de 2021 a les 18:37
Et pot interessar
-
Cultura La Setmana del Llibre en Català 2025 obre les portes: «Venim per fomentar la llengua i la cultura catalana»
-
Cultura Pas endavant amb el català d'un gran fabricant de productes musicals
-
Cultura Els tècnics de l'Aragó denuncien que les pintures de Sixena dipositades al MNAC tenen «humitats»
-
Cultura La Setmana del Llibre en Català 2025: horaris, programació i expositors
-
Cultura Els cinc imprescindibles de les Festes de la Mercè 2025
-
Cultura El piromusical de la Mercè inclourà l'estrena d'una cançó en català dels Estopa i The Tyets