Comitè de TV3: «Que altres teles pugin audiència per la vaga no és mèrit seu»

Els representants dels treballadors defensen que les aturades "no es fan per perdre audiència"

Publicat el 28 de febrer de 2014 a les 18:56
Treballadors de TVC en assemblea en una imatge d'arxiu. Foto: CTVC

La pèrdua del lideratge de TV3 que ha anunciat aquest divendres el director de Televisió de Catalunya, Eugeni Sallent, ha estat atribuïda per la direcció a l'efecte de les jornades de vaga realitzades pels treballadors al llarg d'aquest mes de maig, un fet que ha tingut com a efecte que altres cadenes hagin millorat les seves xifres, destacant els resultats de 8TV el dia 20 de febrer, quan l'aturada a TV3 va ser de 24 hores. Aquella  jornada, la televisió del Grup Godó va obtenir un 5,5% de quota de pantalla, només una dècima per sota de l'assolida per la televisió pública.

Davant d'aquestes xifres, els representants dels treballadors accepten que “els pitjors resultats s'han produït en els dies de vaga”, però segons ha apuntat la presidenta del comitè d'empresa, Núria Amat, en declaracions a Nació Digital, “l'objectiu de la vaga no és perdre audiència”, tot afegint que, a més, “que altres teles pugin audiència per la vaga no és mèrit seu”, ja que aconsegueixen millorar les seves xifres “quan la competència no emet”, raó per la qual apunta que els responsables d'altres teles, beneficiades per la vaga, “no tenen motiu per estar contents”.

De fet, segons ha apuntat Amat, “l'efecte pervers” de tot plegat és que “en no dotar a la televisió pública del pressupost que li pertoca, es permet un desenvolupament artificial de la competència”. La representant dels treballadors recorda que en les mobilitzacions no hi ha cap intenció de “perjudicar la televisió pública”, sinó “donar a conèixer la problemàtica”, tot i que assumeixen que les vagues a TV3 “es tradueixen en baixada d'audiència”, un fet que per a Amat demostra que aquell dia no es va donar el “servei de televisió de referència, pública i nacional que nosaltres defensem”.