El Col·legi de Periodistes de Catalunya demana que s’exigeixi la titulació universitària de grau o llicenciatura en periodisme o comunicació en la convocatòria de 354 places de caràcter informatiu i de continguts de la Corporació de Ràdio i Televisió Espanyola (RTVE). L'associació considera que les tasques ofertades estan “estrictament atribuïdes” a professionals d’aquests dos àmbits, pel qual demana que es modifiquin les bases.
“Millorarà la qualitat i la credibilitat de la informació que es proporciona, i ajudarà a garantir que els mitjans públics compleixin amb la responsabilitat d’informar l’audiència de manera justa”, assenyala en un comunicat. També manifesta que disposar d’una formació adequada en periodisme i comunicació “inclou coneixements sobre ètica periodística, redacció i anàlisi crítica”, unes aptituds necessàries per evitar “greus conseqüències en la qualitat i la credibilitat de la informació”.
Finalment, el Col·legi de Periodistes de Catalunya recorda que els mitjans públics són “garantia d'accés universal” a una informació de qualitat, plural i independent. “Per això, és fonamental garantir la seva qualitat, professionalitat, independència, pluralitat i viabilitat”, conclou.
[plantillavirals]
Crítiques a RTVE per convocar 354 places i no exigir la titulació en periodisme o comunicació
El Col·legi de Periodistes de Catalunya denuncia que les vacants que s’ofereixen estan “estrictament atribuïdes” a professionals d’aquests dos àmbits
 
        - La seu de RTVE. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’abril de 2023 a les 17:56
																			
								Et pot interessar
- 
												 Cultura
												Barcelona ret homenatge a Montserrat Caballé i Freddie Mercuri i col·locarà una estàtua a Glòries Cultura
												Barcelona ret homenatge a Montserrat Caballé i Freddie Mercuri i col·locarà una estàtua a Glòries
- 
												 Cultura
												La jutgessa expulsa la Generalitat del procediment del trasllat dels murals del MNAC a Sixena Cultura
												La jutgessa expulsa la Generalitat del procediment del trasllat dels murals del MNAC a Sixena
- 
												 Cultura
												Eudald Carbonell, Premi d'Honor de la Història als IV Premis Sàpiens Cultura
												Eudald Carbonell, Premi d'Honor de la Història als IV Premis Sàpiens
- 
												 Cultura
												Dard d'Aragó al MNAC per les pintures de Sixena: «Si fos patrimoni català se l'haurien estimat més» Cultura
												Dard d'Aragó al MNAC per les pintures de Sixena: «Si fos patrimoni català se l'haurien estimat més»
- 
												 Cultura
												Barcelona recupera una llibreria a l'epicentre de la turistificació Cultura
												Barcelona recupera una llibreria a l'epicentre de la turistificació
- 
												 Cultura
												Mor Lluís Permanyer, el guardià de la memòria de Barcelona Cultura
												Mor Lluís Permanyer, el guardià de la memòria de Barcelona

 
															 
															 
															 
															 
															