La capçalera va néixer l'octubre de 2021, poc després que Prensa Ibérica adquirís el Grupo Zeta i, amb ell, el seu principal diari: El Periódico de Catalunya. El president del grup editorial, Javier Moll; vicepresidenta, Arantza Sarasola, i el conseller delegat, Aitor Moll, van presentar el projecte en societat com "un mitjà nacional per impulsar la vertebració d’Espanya i donar veu als territoris".
Esta de ayer fue la última portada de la edición impresa de El Periódico de España. Disponible sólo en Madrid y que apenas vendía en kiosco alrededor de 200 ejemplares. El editorial hablaba de “redoblar” la apuesta digital que, a día de hoy, tiene en abierto todo su contenido. pic.twitter.com/fi577qt1xJ
— José Ignacio Wert (@JoseIgnacioWert) March 29, 2024
Després d'un breu pas de Fernando Garea per la direcció del mitjà, Gemma Robles, fins aleshores delegada d'El Periódico de Catalunya a Madrid, en va agafar les regnes. Des d'aleshores, els recursos s'han destinat principalment al digital, amb tirades petites de l'edició impresa, i ara la propietat diu que "redoblarà" l'aposta pel primer suport.
[plantillavirals]