El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha instat el cessament "immediat" d’un anunci institucional sobre la línia 9 del metro de la campanya "Benvinguda Línia 9!" que "emfatitza l'acció de l'administració promotora", és a dir, la Generalitat. L'espot analitzat es va emetre per Catalunya Ràdio el 19 de febrer.
La decisió, que ha estat motivada arran d'una actuació d'ofici, s'ha pres en un acord del ple que el CAC ha celebrat aquest dimarts. L'entitat considera que la falca destaca la gestió o els objectius assolits pel Govern a través d'una veu en off que indica: “La Generalitat de Catalunya fa realitat la seva obra més ambiciosa”.
L'organisme recorda que l’anunci vulnera la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya, destacant els apartats 1 i 2 de la Llei 22/2005, de 29 de desembre. De fet, subratlla que el segon apartat estableix que la publicitat institucional només pot tenir com a objecte la informació sobre els serveis públics. És a dir, no pot promoure ni desenvolupar campanyes que tinguin com a finalitat destacar la gestió o els objectius aconseguits pels poders públics i no pot induir a confusió directa o indirecta en relació amb elements identificatius de partits polítics o de les campanyes de propaganda electoral.
El CAC demana la retirada d'un anunci sobre la L9 que destaca la feina de la Generalitat
L'organisme considera que la falca contravé la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Montero ensenya les cartes del finançament: model a principis d'any amb «singularitats» sense aclarir l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El Govern, satisfet amb les línies mestres del nou finançament: «Respectarà la singularitat de Catalunya» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Les comunitats del PP acusen Montero de «mentir» amb el finançament: «Ve al dictat dels independentistes»
-
El govern espanyol planteja a les autonomies un dèficit del 0,1% entre 2026 i 2028 Bernat Surroca Albet
-
Pistes sobre el futur de Carles Puigdemont: com s'ha d'interpretar la sacsejada a Junts? Oriol March
Publicat el 01 de març de 2016 a les 20:00
Et pot interessar
-
Cultura
El musical «Ànima» i «L'herència» s'imposen als Premis Butaca
-
Cultura
«L'educació és dura, no és millor perquè sigui més amable»
-
Cultura
Astèrix a Lusitània: Bacallà, fado, saudade i lluita contra la corrupció i l’ultraliberalisme
-
Cultura
Fer l’amor en català: paraules tendres i obscenes per als moments més calents
-
Cultura
Lágrimas de Sangre s'acomiada dels escenaris després de dues dècades de carrera
-
Cultura
Els castells compleixen 15 anys com a patrimoni mundial: «Va donar un gran impuls»
