Masterchef és el programa més exitós de TVE. El concurs de cuina és un dels productes més consumits i gaudeix d'un molt bon estat de salut nou temporades després. Bluper, la secció televisiva del diari El Español, ha publicat les xifres econòmiques del programa, que pugen a uns 5,3 milions d'euros -més de 400.000 per cada episodi-.
El portal desgrana les despeses: el jurat s'emporta uns 390.000 euros, el 7,5% del pressupost total. Així, Jordi Cruz, Pepe Rodríguez i Samantha Vallejo-Nágera s'embutxaquen 10.000 euros cada un per cada programa. És a dir, 130.000 euros cadascú per tota la temporada.
Els concursants cobren més o menys en funció de si són anònims o celebrities. Així, els de l'edició estàndard perceben 1.200 euros per programa mentre els famosos pugen a 3.000. La resta del pressupost -la part més gran- se'n va als aspectes tècnics. En total, 2,2 milions d'euros. El personal artístic se n'emporta 623.000 i l'apartat de guió, música i compra de drets puja a 311.000.
[plantillavirals]
El cost de «Masterchef»: aquests són els sous del jurat i els concursants
El pressupost del programa estrella de TVE supera els 5 milions d'euros per temporada
- El jurat, en un episodi de Masterchef -
- RTVE
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
05 d’abril de 2022 a
les 18:33
Et pot interessar
-
Cultura
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 23 i 24 de maig
-
Cultura
La nit de l'exèrcit al Palau de la Música: des d'«Els Segadors» fins a l'himne espanyol
-
Cultura
Gemma Martínez, nova directora de «El Periódico» a partir de l'1 de juny
-
Cultura
Coses del maig (II)
-
Cultura
«La plaça del poble de la democràcia»: els Premis Nacionals de Comunicació homenatgen el «Diari de Sabadell» i la premsa local
-
Cultura
La Fundació Vila Casas es querella contra el seu exgerent per malversació
