"L'any que ve la situació es farà molt complicada si no s'arregla", ha manifestat Alberto Guijarro, director del certamen, tot i que ha afegit que "no ens plantegem marxar, perquè a Barcelona no hi ha un altre espai com aquest". Entre els aspectes a millorar, Guijarro ha subratllat "els jardins abandonats, els sotracs continus, la terra mal cuidada i en un mal estat", entre d'altres.
55.000 espectadors diaris i consolidació del Primavera Pro
El recinte del Fòrum ha acollit un total de 55.000 visites cadascun dels tres dies, als quals se sumen les prop de 20.000 persones a la jornada d'obertura gratuïta de dimecres. Cal destacar, en aquest sentit, els més de 100 concerts gratuïts a fora del Fòrum, amb el CCCB convertit "en un punt clau, amb el Primavera Pro, els concerts i un actiu punt de trobada professional, sobretot pels lligams entre Europa i l'Amèrica Llatina", tal i com ha subratllat Guijarro.
Al seu torn, Alfonso Lanza, codirector i responsable de Màrqueting del festival, ha destacat la consolidació del primavera Pro, amb 3.300 acreditats. També l'èxit de les apostes de l'any, com l'ampliació del Primavera Bits, a la platja de Sant Adrià. "M'agradaria destacar el gran nivell dels artistes", ha subratllat. "Ha estat una edició molt especial per a nosaltres, amb un relleu generacional que hem notat també en el perfil del públic".
Aquest 2017 també ha estat marcada per l'Unexpected Primavera, amb Arcade Fire el dijous i Mogwai divendres. "Era una acció molt reptadora, i cal dir que el comportament del públic dins del recinte ha estat molt cívic", rebla Lanza. El pressupost tancat del festival ha estat superior als 12 milions d'euros per al conjunt de les més de 300 actuacions, unes 100 de les quals han estat gratuïtes. Cal destacar, també, que la xifra d'assistents estrangers ha estat enguany un pèl superior, amb un percentatge del 55% provinents de 125 països.

El públic, gran protagonista del Primavera Sound 2017 Foto: José Manuel Gutiérrez