
Quota d’audiència dels canals de televisió en la franja d’edat 4-12 anys a Catalunya. Foto: CAC
El canal infantil Súper3 de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) genera ben poc interès entre els seus potencials teleespectadors. Així ho constata un informe del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), que ha estudiat les preferències de l'audiència dels catalans entre 4 i 12 anys (pdf) i ha determinat que el canal més seguit és Clan, amb el 14,3% de la quota d'audiència, seguit de Boing (10%) i Disney Channel (9%). L'únic canal infantil en català se situa a molta distància de tots aquests, assolint només el 7,1% de les preferències.
El CAC constata, doncs, que el Súper3 és l'últim canal entre les preferències infantils, en una batalla que lidera la televisió pública espanyola amb gairebé el doble d'audiència que el que assoleix el canal públic català. Entre els vint programes infantils més vistos per la franja 4-12, el Súper3 tan sols n'hi situa tres (Doraemon, La família del Súper3 i Bola de Drac Z). Si a aquest rànquing també s'hi compten els programes de TV3 que suposadament interessen a l'audiència infantil, se n'hi troben dos més: un partit del Barça i un Telenotícies Vespre. Tota la resta, quinze programes, són en castellà.

Rànquing dels vint programes més vistos per teleespectadors infantils. Foto: CAC
El CAC suma al 7,1% d'audiència que assoleix el Súper3 al 7% d'audiència que aconsegueix TV3 en aquesta franja d'edat, determinant que el consum televisiu en català entre els nens del país és de tan sols un 15% del total.
Segons el vicepresident de l'ens, Salvador Alsius, la xifra "preocupa" a la corporació pública, però la situació s'explica per l'àmplia oferta de les televisions estatals. "TV3 té una molt bona oferta, però en castellà és molt més àmplia", es lamenta.
L'informe, de fet, també analitza el consum global televisiu al país, determinant que "l'audiència de consum televisiu a Catalunya és principalment en castellà", en una proporció de 31,1% a 87,2%.

Consum lingüístic a Catalunya. Foto: CAC