El Teatre Apolo inicia nova etapa amb el desig de «tornar a il·luminar el Paral·lel»

Ricard Reguant conduirà el nou projecte, que aixeca el teló amb l'estrena exclusiva d'una obra d'Agatha Christie el 9 d'octubre | La sala aposta per "estrenes espectaculars, musicals de gran format i produccions pròpies"

  • Joan Miquel Sánchez-Arrufat i Ricard Reguant | Gaspar Morer -
Publicat el 18 de juliol de 2017 a les 16:41
Actualitzat el 19 de juliol de 2017 a les 16:13
Una nova cartellera dirigida a tots els públics, estrenes espectaculars, musicals de gran format i produccions pròpies. Aquesta és la recepta de la nova etapa del Teatre Apolo que vol "tornar a il·luminar el Paral·lel", tal i com han explicat aquest dimarts en roda de premsa Ricard Reguant, nou director de la sala, i Joan-Miquel Sánchez-Arrufat, representant dela gestora Ethika Global Entertainment, empresa que ha adquirit recentment l'equipament.

El nou rumb de la sala neix amb l'objectiu d'impulsar i desenvolupar "noves activitats de qualitat, la realització de produccions pròpies i estrenes d'obres d'èxit mundial", tot fent-lo el més atractiu possible per als espectadors. "Volem explotar el teatre per fer producció. La majoria dels espectacles que es representara seran propis, sota la direcció de Ricard Reguant", tal i com ha explicat Sánchez-Arrufat.

Per tal de contribuir en el desenvolupament del teatre i en la millora cultural de la ciutat, la nova empresa també aposta per reconvertir el Paral·lel en un focus de les arts escèniques. És per això que no només s'oferirà una nova cartellera dirigida a tots els públics, "amb estrenes espectaculars i amb propostes innovadores", sinó que també es realitzaran canvis a l'emblemàtic edifici del teatre.

Cartells lluminosos, un lífting a l'interior o millores a la façana són algunes de les modificacions que es portaran a terme perquè l'edifici sigui el més semblant possible al què es pot trobar en d'altres ciutats estrangeres. L'Apolo és un dels teatres amb més història de Barcelona: va obrir per primera vegada l'any 1904 i actualment és el tercer teatre privat més important i un dels més grans –amb una capacitat per a 1000 persones– de Catalunya.

Estrena amb Agatha Christie

La nova temporada del Teatre Apolo començarà amb l'estrena –el proper 9 d'octubre– en exclusiva d'Y no quedará ninguno, adaptació de la novel·la més venuda d'Agatha Christie 10 negritos. Aquesta nova versió de l'obra, produïda i dirigida pel dramaturg Gianluca Ramazotti conjuntament amb Reguant, ha comptat amb el vistiplau de l'agència oficial de l'escriptora britànica, malgrat que la mateixa autora "va prohibir que es fes, atesa la seva cruesa i violència", explica Reguant.

A banda d'aquesta estrena adreçada a un públic majoritari, la nova etapa del Teatre Apolo vindrà subratllada per una cartellera marcada per "la diversitat, la qualitat i l'abundància". S'incrementen el nombre de funcions, les produccions pròpies i la qualitat de les propostes, amb una oferta amb espectacles adreçats als més petits –amb obres familiars i funcions per les escoles–, sessions nocturnes pels més joves així com comèdies, cabarets o monòlegs.

A partir de aquest gener, els dilluns i els dimarts és convertiran en dies a on els musicals i els concerts de música seran els principals protagonistes. "La idea és aprofitar el teatre els set dies de la setmana amb tots els seus horaris. Anirem a buscar perfils d'espectadors molt diversos" explica Reguant.