
Lou Raluy, dins una esfera aèria que gira, i gira, i gira... Foto: Comèdia.
Hi ha músculs de l'esquena que la majoria d'homes i dones no saben ni que existeixen. I al Circ Raluy es poden descobrir absolutament tots. El deltoide, el dorsal ample, el trapeci, l'escàpula, l'infraespinós... Tots, tots, es poden apreciar amb tot detall en les atlètiques figures de Lou Raluy, Rosa Raluy, Jean Cristophe i Kerry Raluy, Kimberly i Jillian Giribaldi Raluy, i Niedziela i Emily Swider Raluy, que aquest Nadal tornen a fer estada a Barcelona.
I tot aquest múscul físic es complement a la perfecció amb el múscul que exhibeix el circ en si mateix. Enguany estrena nova carpa, de 30 metres de diàmetre i 12 d'alçada, amb capacitat per a 700 espectadors, i dissenyada a partir dels paràmetres més avançats quant a resistència i seguretat. I estrena també nou espectacle, "The Big Top", que en finalitzar l'estada catalana, a partir de l'1 de març, iniciarà una gira per tot el planeta.

Les joves Kimberley i Jillian Raluy, en uns atrevits salts icaris que impressionen. Foto: Comèdia
Com en d'altres Nadals, la carpa s'instal·la al Moll de la Fusta, i ofereix una oportunitat única per veure un espectacle de màxima qualitat. I, vist des de primera fila, impressiona. El 'fast-food' del Cirque du Soleil queda en no-res quan l'artesania dels Raluy i els Girimaldi es posa en escena.
I si el múscul exhibit impressiona, les ocurrències d'en Sandro, en Bilin i en Bigotis i en Globo aconsegueixen arrencar la riallada a més d'un. I la mirada càndida del pallasso Lluís Raluy, una mica afectat per l'edat, captiva vivament. Per a l'ocasió, tots plegats recuperen el número de la gallina -sí, sí, un animal viu enmig de l'espectacle!-, com a crítica a la prohibició barcelonina d'exhibir animals en públic.
"El circ és cultura", reclamava el sector ara fa uns anys. Assistir a una funció del Circ Raluy i continuar negant aquesta màxima esdevé impossible.

En Globo, un pallasso que enamora. Foto: Comèdia.