Avui m'he decidit a trufar un programa de cap de setmana de la caverna. Ho he fet per dos motius: un, per donar joc a veus de la ràdio borroka que no surten pràcticament mai en aquesta secció; l'altre, per mostrar el tarannà de les opinions més selectes il·lustrades i refinades de totes les que es fan i es desfan a la "villa y corte".
D'aquesta manera espero aportar una mica de llum a aquells que creuen que això que publiquem aquí és, estrictament, un subproducte de certes tertúlies de patacada, carajillo i eructe. El programa del que han sortit els àudios que us convido a escoltar es diu Debates en Libertad i el podeu veure cada cap de setmana a Libertad Digital TV o escoltar-lo a través d'Esradio. El condueix Javier Somalo i els tertulians aplegats per a debatre sobre la sentència de l'Estatut són: Emilio Campmany, llicenciat en història contemporània i en Dret per la Universitat Complutense de Madrid; Rafael Rubio, professor de Dret Constitucional a la Universitat Complutense de Madrid; Manuel Sanchez de Diego, doctor en Dret i professor de Dret Constitucional, també a la Complutense.
Queda clar que aquesta terna de "diestros" no entraria ni fent maniobres en la classificació guerriana de "descamisaos". Escoltem doncs què diu "la crème de la crème". Us en he fet moltes mostres, totes -m'està mal dir-ho- molt bones. Vegeu-ne un petit aperitiu: "Les importó un pito que el texto fuera inconstitucional, simplemente había que sacar el texto que los nacionalistas catalanes querían", "ese artículo (el de la llengua) es, de una manera grosera, inconstitucional", "Hay que cerrar el estado de las autonomías porque es que si no, si seguimos en este proceso, en algún momento habrá que hacer un estatuto para los españoles que viven en Cataluña y que quieren seguir siendo españoles", "En el tema de las relaciones internacionales, el Estado es el que se convierte en un lacayo de Cataluña".
«Estamos hablando de cambiar el modelo de Estado sin consultar a los españoles y estamos hablando de traición, de subversión»
Jaime Campmany: “Jimmy Carter nos viene al dedo a los que somos antiestatuto (...) porque como es más gafe que Zapatero, ha gafado la independencia de Cataluña para los próximos cien años”
ARA A PORTADA
-
-
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol Redacció
-
L'UCO escorcolla organismes vinculats a Hisenda i Transició Ecològica pel cas de Leire Díez Redacció
-
-
Es pot escapar un virus del laboratori? L'IRTA-CReSA nega que les obres ho hagin facilitat Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 05 de juliol de 2010 a les 16:30
Et pot interessar
-
Cultura
El Mago Pop compra els drets de «Mar i cel» a Dagoll Dagom
-
Cultura
Robe Iniesta, el filòsof darrere la guitarra elèctrica que va canviar el rock amb Extremoduro
-
Cultura
Mor Robe Iniesta, cantant d'Extremoduro, als 63 anys
-
Cultura
«No ens agradem a les fotos perquè el problema el tenim en com ens mirem»
-
Cultura
Barcelona tanca una Fira Internacional del Llibre d'«èxit» a Guadalajara amb més de 950.000 visitants
-
Cultura
Seqüeles franquistes en el català: «Som en camí de ser un dialecte»
