Javier Moro guanya el Premio Planeta amb la «El imperio eres tú»

Publicat el 15 d’octubre de 2011 a les 23:00
D'esquerra a dreta, José Manuel Lara Bosch, Imma Chacón, els prínceps espanyols i el guanyador del Premi Planeta, Javier Moro. Foto: ACN.

L'escriptor Javier Moro (Madrid, 1955) s'ha proclamat vencedor de la 60a. edició del Premio Planeta per la seva novel·la El imperio eres tú . El veredicte del jurat s'ha fet públic aquest dissabte a la nit durant la ceremònia-sopar literari que ha tingut lloc al Palau de Congressos de Catalunya. Imma Chacón ha estat la finalista del guardó per la novel·la Tiempo de Arena . El Premio Planeta és el més ben dotat de les lletres castellanes amb 601.000 per a l'obra guanyadora i 150.250 per a la finalista. Enguany s'havien presentat 484 obres a concurs, una participació molt alta i "de gran qualitat", segons va manifestar divendres el secretari del jurat, Carles Pujol.

L'obra guanyadora, El imperio eres tú , ha estat descrita pel jurat del guardó com una "minuciosa crònica de la vida de l'empereador de Brasil, Pere I, que va regnar la primera meitat del segle XIX'.

El jurat d'aquesta 60a edició del Premi Planeta està format per Alberto Blecua, Ángeles Caso, Juan Eslava Galán, Pere Gimferrer, Carmen Posadas, Rosa Regàs i Carlos Pujol. El guardó s'ha lliurat aquest dissabte en una cerimònia presidida pels Prínceps d'Astúries i de Girona al Palau de Congressos de Catalunya.

La procedència de les novel·les rebudes és molt diversa. A més de les procedents de l'Estat, destaquen l'Amèrica del Sud amb 60 obres, l'Amèrica del Nord amb 44, la resta d'Europa amb 15 i l'Amèrica Central amb 11 títols.