La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha plantejat als comitès d'empresa una equiparació dels sous de TVC i Catalunya Ràdio amb els del personal sanitari dels hospitals del sistema públic català, segons que ha informat aquest dimecres en un comunicat.
La direcció de la CCMA, presidida per Brauli Duart, ha iniciat aquest dimecres negociacions per pactar un nou conveni amb els comitès d'empresa d'ambdues empreses per concretar la proposta genèrica, després que al març plantegés una equiparació dels treballadors de la corporació amb els de la resta del sector públic de la Generalitat.
D'aquesta manera, es planteja un nou model retributiu que suposa una equiparació interna entre els treballadors de TVC i Catalunya Ràdio, així com externa, amb el sistema sanitari públic a partir dels conceptes salarials de sou, complement d'antiguitat, complement específic, complement de destí, de docència i de carrera professional.
La CCMA també es planteja eliminar per primera vegada la situació del personal que històricament s'ha mantingut al marge de les condicions dels convenis vigents i que havien estat regulats per acords individuals. La corporació calcula que un total de 298 professionals quedarien afectats per la mesura, llargament reivindicada pels sindicats. Així, cap treballador de l'ens estaria fora del conveni laboral, com pot passar actualment, o bé com passa que hi ha qui es regeix per taules salarials diferents a les estàndard.
La CCMA planteja equiparar sous amb els del sistema sanitari
També vol eliminar la situació dels periodistes situats al marge dels convenis i amb tractes personals
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2013 a les 19:02
Et pot interessar
-
Cultura
El Mago Pop compra els drets de «Mar i cel» a Dagoll Dagom
-
Cultura
Robe Iniesta, el filòsof darrere la guitarra elèctrica que va canviar el rock amb Extremoduro
-
Cultura
Mor Robe Iniesta, cantant d'Extremoduro, als 63 anys
-
Cultura
«No ens agradem a les fotos perquè el problema el tenim en com ens mirem»
-
Cultura
Barcelona tanca una Fira Internacional del Llibre d'«èxit» a Guadalajara amb més de 950.000 visitants
-
Cultura
Seqüeles franquistes en el català: «Som en camí de ser un dialecte»
