La Universitat Catalana d'Estiu (UCE) ha recordat la figura de Joaquim Molas, catedràtic de Llengua i Literatura Catalana, a més d'historiador, escriptor i crític literari. Molas, que va morir el passat mes de març a 84 anys, va ser un destacat modernitzador del cànon literari català gràcies a obres com 'Poesia catalana del segle XX'.
Fundador de la revista 'Els marges' va dirigir antologies com 'Les millors obres de la literatura catalana', 'Les millors obres de la literatura universal', 'Les millors obres de la literatura universal del segle XX' i 'Història de la llengua catalana'.
Per tot plegat, una taula rodona formada per Josep Murgades, catedràtic de literatura catalana a la Universitat de Barcelona, Josefina Salord, coordinadora científica de l'Institut Menorquí d'Estudis i l'escriptor Victorià G. Labrado han valorat la seva trajectòria vital. Murgades ha destacat que Molas va ser "el pal de paller d'una nova generació de docents" i ha recordat la consideració que tenia la revista 'Els Marges com a "BOE de la literatura catalana".
ARA A PORTADA
Publicat el
19 d’agost de 2015 a
les 16:08
Et pot interessar
-
Cultura
Pirates, en Vegeta i el doblatge en català: «Defensar-lo et fa antisistema»
-
Cultura
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 1, 2 i 3 de maig
-
Cultura El Parlament rebutja demanar l'informe tècnic de l'Estat sobre el trasllat dels murals de Sixena
-
Cultura
Jorge Azcón amenaça d'endur-se les obres de Sixena si el MNAC no les trasllada
-
Cultura
De Magda Oranich a David Fernàndez: la candidatura d'Antich per revalidar la presidència d'Òmnium
-
Cultura
Les veus de Txernòbil silenciades per Rússia
