La Universitat Catalana d'Estiu (UCE) ha recordat la figura de Joaquim Molas, catedràtic de Llengua i Literatura Catalana, a més d'historiador, escriptor i crític literari. Molas, que va morir el passat mes de març a 84 anys, va ser un destacat modernitzador del cànon literari català gràcies a obres com 'Poesia catalana del segle XX'.
Fundador de la revista 'Els marges' va dirigir antologies com 'Les millors obres de la literatura catalana', 'Les millors obres de la literatura universal', 'Les millors obres de la literatura universal del segle XX' i 'Història de la llengua catalana'.
Per tot plegat, una taula rodona formada per Josep Murgades, catedràtic de literatura catalana a la Universitat de Barcelona, Josefina Salord, coordinadora científica de l'Institut Menorquí d'Estudis i l'escriptor Victorià G. Labrado han valorat la seva trajectòria vital. Murgades ha destacat que Molas va ser "el pal de paller d'una nova generació de docents" i ha recordat la consideració que tenia la revista 'Els Marges com a "BOE de la literatura catalana".
ARA A PORTADA
Publicat el
19 d’agost de 2015 a
les 16:08
Et pot interessar
-
Cultura
El MACBA escull Valentín Roma com a nou director
-
Cultura
L'Escolania de Montserrat canta el «Virolai» al Papa per segon cop
-
Cultura
El Gaudí invisible que no es pot visitar: els secrets de la Sagrada Família
-
Cultura
L'Escolania de Montserrat emociona el papa Lleó XIV amb el «Virolai»
-
Cultura
Barcelona tindrà un nou museu dedicat a Antoni Gaudí
-
Cultura
Qui es pot permetre anar de festivals?
