
Els premis Enderrock 2012 per votació popular ja tenen guanyadors. Aquests guardons estan organitzats per la revista musical i funcionen en paral·lel amb els que atorga la crítica especialitzada. Enguany, amb més de 22.000 vots rebuts el quadre de premis inclou noms com Manel, La Pegatina, Obrint Pas i Estopa, entre d'altres.
Concretant per categories, el disc 10 milles per veure una bona armadura (Discmedi/Warner) ha estat triat com el millor disc depop-rock. El mateix grup s'endú el premi a la millor cançó per Benvolgut , mentre que les rumbes de La Pegatina han aconseguit el guardó al millor directe.Â
El millor artista de pop-rock del 2011 segons la votació popular ha estat Obrint Pas.
Â
Pel que fa a les categories de cançó d'autor, Anna Roig i l’Ombre de ton Chien han aconseguit dos premis, el de millor disc per Bigoti vermell (Satélite K) i el de millor directe, mentre que el de  millor cançó ha estat per Joan Masdéu i El carrer dels jocs florals. Tanca aquest apartat Cesk Freixas, que aconsegueis el premi al millor artista.
Quant a folk i noves músiques, Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries + Pep Gimeno Botifarra s'enduen tres guardons, el de millor disc per La Barraca (DiscMedi, 2011), millor cançó per Havanera de canyes i fang  i millor artista, mentre que el millor directe ha estat per Terratombats.
Quant a folk i noves músiques, Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries + Pep Gimeno Botifarra s'enduen tres guardons, el de millor disc per La Barraca (DiscMedi, 2011), millor cançó per Havanera de canyes i fang  i millor artista, mentre que el millor directe ha estat per Terratombats.
Â
Finalment, el grup revelació del 2011 segons el públic ha estat Amelie, que també guanya el premi a millor web . El millor artista en altres llengües ha estat Estopa, i la millor lletra de cançó, Jenifer  d’Els Catarres. El guardó al millor videoclip ha recaigut a Aniversari , de Manel, i el DVD musical El retorn de Sopa de Cabra . La millor portada de disc ha estat Coratge d’Obrint Pas, i la millor sala de concerts, l'Apolo.
Â
Aquests premis, juntament amb els decidits per la crítica, es lliuraran el 12 de març a la sala Apolo en una gala que inclourà les actuacions d'Obrint Pas, Els Catarres, Joan Palomo i Txarango.