Marc Lloret, director del Mercat de Música Viva de Vic: «La previsió de públic és superior a l'any passat»

L'organització anuncia dades provisionals amb una mitjana d'ocupació dels concerts del 70% i una assistència que podria arribar als 120.000 espectadors

Publicat el 19 de setembre de 2015 a les 19:30
Satisfacció del director del Mercat de Música Viva de Vic (MMVV), Marc Lloret, amb la programació, els concerts i el nivell artístic de les dues primeres jornades d'un esdeveniment que aquest any superarà els registres de públic de les edicions anteriors. "Si l'any passat vam tenir una assistència de 100.000 persones aquest any segurament ens mourem en unes 110.000 o 120.000", ha assegurat Lloret aquest divendres, en una taula rodona del Mercat que ha servit per donar xifres provisionals.

Segons l'organització, l'ocupació dels concerts s'ha equilibrat i es calcula una mitjana d'assistència del 70%. A més, hauran passat pel Mercat 711 professionals acreditats, una xifra semblant a l'edició anterior, i s'hauran celebrat uns 1.000 speed meetings, reunions professionals de format breu per tancar contractes que "són de les iniciatives més ben valorades del sector" i que també han augmentat.

En les jornades de dijous i divendres, el director del Mercat ha destacat l'assistència dels concerts de l'Atlàntida de Soleá Morente, Canteca de Macao i Miguel Campello, a més de tots els de la plaça Major i, sobretot, el concert de La Pegatina al Sucre, que "va tenir un èxit de públic inèdit" i "va duplicar o més que duplicar els registres dels anys anteriors". Dels concerts de pagament, l'organització ha valorat "molt satisfactòriament" la resposta que han tingut els abonaments per gèneres perquè, diuen, "han permès que el públic descobreixi grups que potser no hagués anat a veure".

Per contra, el que sembla que necessita un replantejament són les jornades específiques amb programadors municipals que aquest any han comptat amb una quarantena d'assistents, superant xifres d'anys anteriors, però se n'esperaven el doble.