Joan Margarit no ha pogut veure la publicació del seu darrer llibre, Animal de bosc (Proa), escrit en ple confinament i quan ja la mort l'encerclava. Però s'ha fet viu en l'acte celebrat aquest dimarts al Gran Teatre del Liceu, que més que una presentació ha estat un homenatge a la persona i a l'obra.
"Joan Margarit va buscar sempre una unitat entre la poesia i la veritat". La frase és de Luis García Montero, poeta i director de l'Institut Cervantes, i amic de Margarit. García Montero ha fet la semblança d'un poeta que a ell el va impregnar profundament. Segons ell, un poeta no pot creure's en possessió de la veritat, però ha de fer un esforç per no mentir. Aquest és un dels llegats de Margarit.
En l'acte, conduït per la periodista Esther Vera, hi ha intervingut també l'assagista i filòleg Jordi Gràcia, amic també del poeta, per qui Animal de bosc té una remor de mort però que té molt de vitalista. "No és un llibre ploramiques". Gràcia ha explicat que l'autor va escriure el llibre en ple confinament, mentre la malaltia l'abrumava. Però, malgrat ser conscient de la gravetat del càncer, el 2020 va ser un dels anys més feliços de la seva vida. Un colofó d'una vellesa viscuda sense enganyifes.
[noticia]162253[/noticia]
García Montero ha subratllat la voluntat de Margarit per fugir sempre de tradicions fictícies, de dogmatismes i essencialismes, considerant tota l'obra de Margarit com un referent per a les vocacions poètiques. L'acte s'ha clos amb la música de l'Orquestra del Gran Teatre del Liceu, alhora que amics de Margarit, com Joan Manuel Serrat, Pere Rovira, Josep Cuní o Marcel Riera llegien diversos poemes de qui va escriure que "comprendre és l'únic que ennobleix".
Margarit, el poeta compromès a no mentir
Acte d'homenatge a l'autor d'"Animal de bosc", el seu darrer llibre, presentat al Gran Teatre del Liceu

- El Gran Teatre del Liceu ha acollit l'acte d'homenatge a Margarit. | Proa -
- | Proa
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 18 de maig de 2021 a les 20:31
Et pot interessar
-
Cultura De «Perdóname» a «Resistiré»: les cançons més mítiques del Dúo Dinámico
-
Cultura Mor Manuel de la Calva, cantant català i membre del Dúo Dinámico
-
Cultura Un cinema català rep un premi a millor sala d'Europa
-
Cultura «La literatura catalana s'ha evadit molt de la realitat»
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes