El president de la Generalitat, Artur Mas, ha lamentat aquest dimarts el tancament de les emissions de Catalunya Ràdio i Catalunya Informació a instàncies del ministeri d'Indústria tot assenyalant que amb la desaparició de les ràdios catalanes, després del tancament fa uns mesos, dels mitjans públics valencians, els ciutadans valencians veuen com "el seu idioma propi no només queda desprotegit, sinó que és atacat".
Així mateix, Mas, ha acusat el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, de "despotisme il·lustrat" per dir que té un pla per a Catalunya sense tenir en compte els catalans. "Es pot tenir un pla per a Catalunya sense tenir en compte el 70% de l'opinió de la gent de Catalunya? Això és el despotisme il·lustrat", ha constatat durant la presentació d'un llibre a Barcelona que tracta sobre la Constitució.
Precisament, Mas ha aprofitat per reptar l'Estat a sotmetre la carta magna a votació del poble català el 9 de novembre, juntament amb la pregunta pactada pels partits catalans. "Si tant hi confien, per què no s'atreveixen a posar aquesta doble pregunta?", ha preguntat.
Mas lamenta que el valencià no només «queda desprotegit, sinó que és atacat»
El president de la Generalitat es mostra contrari al tancament de les emissions de Catalunya Ràdio al País Valencià | Acusa Rajoy de "despotisme il·lustrat" i proposa aprofitar la consulta del 9-N per sotmetre a votació la Constitució
ARA A PORTADA
-
-
El Govern mobilitzarà 3.300 milions d'euros en sis anys per accelerar les «infraestructures estratègiques» Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
-
Espanya i Polònia festegen al Cercle davant l'«amenaça permanent» de Rússia i l'extrema dreta Pep Martí i Vallverdú
-
Les exigències de Gabriel Rufián fan aflorar les tensions al grup d'ERC al Congrés Lluís Girona Boffi
Publicat el
21 de gener de 2014 a
les 19:16
Et pot interessar
-
Cultura
Barcelona ofereix més ajudes per reformar ateneus, teatres i espais de cultura popular
-
Cultura
Club Social Carme: el «Tiny Desk» a la catalana ja és una realitat
-
Cultura
Rolling Stones, 50 anys del mal rotllo
-
Cultura
«La Balanguera» sona a tot Mallorca en commemoració dels cent anys de la versió musicada
-
Cultura
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i a Catalunya: 30 i 31 de maig
-
Cultura
Torna el Sónar 2026 amb més escenaris a Barcelona: tot el que has de saber del festival
