
Després del tancament dels repetidors d'Acció Cultural i del cessament de l'emissió de la senyal de TV3 al País Valencià milers de persones han sortit al carrer per protestar, convocades a través de les xarxes socials.
Unes 3.000 persones segons els organitzadors, s'han concentrat a la plaça de la Mare de Déu de València en protesta pel cessament d'emissions de TV3 al País Valencià. Ciutadans d'arreu del teritori han cridat consignes com "Volem TV3!", "Camps dimissió!'"o 'El president, a Picassent!' (municipi que acull la presó propera a València). Durant la concentració, el cantautor Pau Alabajos ha interpretat el seu tema Zapping, on denuncia la informació que ofereix Canal9, i ha adreçat unes paraules en contra del tancament de les emissions de TV3.
Concentració a Barcelona i altres poblacions
Unes dues-centes persones s'han concentrat a la confluència dels carrers de València i Passeig de Gràcia a Barcelona. Una gran pancarta de l'espai País Valencià ha presidit l'acte. També s'han vist estelades i banderes de Solidaritat. Fins i tot una xaranga ha donat un aire festiu i reivindicatiu a l'acte. Entre els polítics s'hi ha pogut veure el candidat d'ERC-Reagrupament a l'alcaldia de Barcelona, Jordi Portabella, i el diputat de Solidaritat Catalana per la Independència, Toni Strubell. Els crits més repetits han estat “Volem TV3!”, "No volem censura Camps a la basura" i “Francesc Camps el que no boti”. Després de llegir un manifest de l'escriptor Manuel Baixaulí, els concentrats han enfilat Passeig de Gràcia amunt fins arribar al carrer Còrsega, davant de la Casa de València on han continuat l'acció de protesta
Les mostres de suport i solidaritat amb ACPV s'han repetit a Alcoi i a Reus on s'han aplegat unes 300 persones.
Reaccions polítiques
El secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha explicat aquest dilluns que el president de la Generalitat, Artur Mas, demanarà una reunió amb el seu homòleg valencià, Francisco Camps, per intentar trobar una solució al tancament de les emissions. de TV3 al País Valencià. 'Mas demanarà veure's amb Camps per intentar establir una via de diàleg i trobar una solució', ha indicat en roda de premsa després de la reunió de la Comissió Executiva Nacional de la Federació. Duran ha afegit que “les dificultats depenen molt de la voluntat política” del govern de Camps.
Esquerra Republicana de Catalunya ha acusat el govern català d'estar “desaparegut en combat”, en el conflicte que ha suposat el cessament de les emissions. El secretari general de la formació, Joan Ridao, ha dit que en aquest conflicte el Govern “s'amaga” i ha instat l'executiu a implicar-se. D'altra banda l'eurodiputat Oriol Junqueras,, presentarà una petició al Parlament Europeu per demanar empara a les institucions comunitàries.
També el PP català
La líder dels populars catalans, Alícia Sánchez-Camacho, s'ha ofert com a mitjancera perquè creu que hi ha "voluntat" per totes les parts implicades i que, per tant, és possible fer un pacte a tres bandes, que atorgui un nou multiplex al País Valencià i tanqui un acord de reciprocitat en l'emissió de canals.
